Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under december 2009

Av Emelie - 31 december 2009 21:50

Gott nytt år alla mina kära bloggläsare!!!! Vi skulle egentligen ha varit hos min kompis W i kväll, men hennes bebis kom 3 veckor för tidigt, så nu får vi fira hemma i stället. Lugnt och skönt. Om ni vill se en söt kattunge så kolla den här filmen!  

Av Emelie - 31 december 2009 21:37

Jag citerar från Tevez ägare Angelica (från SäSKs forum):


"Nu har jag precis pratat med veterinären. Obduktionssvaret har kommit men det sade mig tyvärr inte så mycket.


Dödsorsaken var inte HCM, utan inflammation i hjärtmuskeln orsakad av bakterie eller virus. Detta kan tydligen även mina andra katter ha smittats av men det är inte säkert och det går tydligen inte att ta reda på.


Däremot hade Tevez förändringar på hjärtat sedan innan. Om jag minns rätt sade veterinären att han hade en liten förtjockning på hjärtmuskeln samt en liten utbuktning på en av klaffarna. Dessa förändringar var dock så små att man inte säkert ville säga att det rörde sig om HCM."


Min kommentar: Det står alltså inte klart att det var HCM, så därför tänker jag utgå ifrån att det INTE var det. Bra ändå att vara extra försiktig när det gäller avel på nära släktingar. Tack Angelica för att du obducerade Tevez!

Av Emelie - 31 december 2009 14:02

"*Nyfiken* Om du kan övertyga H om att Dylan behöver en kattkompis... så vet du var min dörr finns :))"


Se där Margita: nu har vi redan en möjlig fodervärd!   Nu behöver vi bara en till uppfödare som går med så behöver vi bara betala en tredjedel av priset för hanen var! Maila mig så berättar jag vilken hane jag har hittat!

Av Emelie - 31 december 2009 13:48

"Det är väl självklart att dom tar en som är utbildad inom yrket och som har lång erfarenhet.
Att du sedan skriver att du vill slå dom och att tidningen är "mossig" säger ju mycket om dig som person."

 

Min kommentar: Jag är utbildad journalist, och har sedan lång tid tillbaka bloggat om katter och fött upp katter. Jag har även utbildning och erfarenhet inom många andra områden som kan vara relevant för jobbet. Att jag kom på intervju säger ju att även tidningens ägare ansåg mig som en möjlig kandidat för jobbet.


Anledningen till att jag skrev att tidningen var "mossig" var att jag för tillfället var arg och besviken på att de valde ett "säkert kort" i stället för någon med stark passion för katter och stor kunskap inom kattområdet. Enligt Abraham-Hicks så är det ett steg uppåt på känsloskalan att vara arg från att tidigare varit deprimerad, och därför jobbade jag på att känna mig arg i stället för maktlös. Så det inlägget säger om mig som person är att jag är en människa som precis håller på att lära mig det viktigaste som finns: nämligen hur man kan ta sig upp på känsloskalan och gradvis må allt bättre, vilket är den allra viktigaste kunskapen man behöver för att skapa sitt liv i enlighet med sina preferenser.


Jag kan fortfarande se många möjligheter att förbättra tidningen och nå ut till fler läsare och annonsörer. Den avgående redaktören är inte särskilt intresserad av katter annat än som ett jobb, han har inte ens katt själv, och det tycker jag att man märker när man läser tidningen. Det finns många sätt som tidningen skulle kunna bli snyggare och bättre, men det kanske den nya redaktören kommer att råda bot på, får vi hoppas. Annars finns ju som sagt möjligheten att starta en ännu bättre tidning och sopa banan med alla "gamla" kattidningar.  

Av Emelie - 30 december 2009 19:36

"Så ytterst märkligt att du inte fick jobbet, jag kan inte tänka mig någon som är lämpligare som chefredaktör än vad du är. Du skriver så mycket intressanta artiklar om katter på din blogg.
Mitt förslag är att du öppnar en "nät-tidning" så att du kan ta betalt för dina upplysningar och din intressanta information om katter på nätet.
Kolla upp hur andra tidningar gör när de tar betalt. Jag lovar att jag skall prenumerera på din nättidning."


Min kommentar: Tack så jättemycket Catarina för att du tror på mig och för att du tipsade mig om jobbet och om att jag faktiskt skulle kunna starta en egen nättidning! Det är guld värt!!!   

Av Emelie - 30 december 2009 18:47

Jag skulle vilja köpa en ny katt att trösta mig med.....  


Har redan hittat en underbar hankattunge! Tänk om vi kunde gå ihop två eller tre uppfödare och köpa honom! Och tänk om det fanns någon som ville vara fodervärd!   

Av Emelie - 30 december 2009 17:09

Jag känner mig ledsen och besviken för att jag inte fick jobbet. Det har alltid varit min högsta dröm att ha ett intressant arbete, så jag har svårt att komma över det här, fast jag försöker tänka positivt....Det känns som att någon har slagit mig hårt med en slägga. Jag skulle vilja slå dem tillbaka för att de inte fattar att jag faktiskt har något att komma med och att jag skulle kunna göra deras mossiga tidning till en inspirerande oas för alla kattintresserade. Hur ska man orka fortsätta tro att man kan få allt det goda man vill ha i livet när sånt här händer?  

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards