Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under december 2009

Av Emelie - 16 december 2009 22:48

 

De flesta transportburar på den svenska marknaden är hopplöst fula. Om jag hade en webshop så skulle jag sälja den här snygga väskan, som finns i flera läckra färger. Sleepypod heter den. Finns tyvärr inte i Sverige ännu. 

Av Emelie - 16 december 2009 22:41

  

Nu kan man köpa den här roliga skylten på Grindkullens hemsida! Bra om du vill visa omgivningen att du inte bara har katt, utan även humor....  

Av Emelie - 16 december 2009 22:23

Nästa möte med Sällskapet sibirisk katt är den 14 mars kl 14.00 hemma hos mig. Alla medlemmar är välkomna!

Av Emelie - 16 december 2009 19:36

           

Av Emelie - 16 december 2009 18:01


YMCA är en underbar låt att fira en anställningsintervju med!  

Av Emelie - 16 december 2009 16:31

Det har hänt en jättekul sak här idag: Jag har blivit kallad på anställningsintervju till tidningen Kattliv på tisdag!     

Av Emelie - 16 december 2009 15:44

  

"Vi kastrerade Dino igår. Det verkar ha gått bra.
Han väger nu 3,7 kg - lite större än mamma och hälften så stor som pappa! :) 
Så det verkar inte som om han fått några men av lightmaten...
Ska se om jag kan skicka ett nytt foto ikväll.
Han har inte alls pappas (eller Dylans) lurviga päls, däremot mammas osannolikt tjocka svans."
Min kommentar: Lurvigheten kan bero på många saker, men jag tror att en av de viktigaste faktorerna är hur mycket tid katten tillbringar utomhus. Katter som är mycket ute när det är kallt verkar få längre päls, (vilket ju är helt logiskt). För övrigt så känns det helt otroligt att en 5-månaders-katt kan väga 3,7kg!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards