Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under mars 2014

Av Emelie - 26 mars 2014 11:59

Cindy och Casablanca (till salu):

       

Casper (till salu):

         

Benjamin och Balder (flyttar till Skellefteå och Örebro):

       

Brielle (min nya hona som råkat få lite matolja i pälsen):

       


Av Emelie - 24 mars 2014 17:01

Fick nyss ett SMS om att hamstrarna har kommit fram och blivit mottagna i Stockholm. Och så tre firska katthjärtan. Vilken härlig dag!!  

Av Emelie - 24 mars 2014 14:15

Idag har varit en sån händelserik dag! På morgonen åkte jag med Hilma, Caelyn och Maxim plus Margita och Caelyns och Maxims fodervärdar till Blå Stjärnans djursjukhus för att göra HCM-test. Allt gick bra, och allas hjärtan var friska, tack och lov! Så nu kan vi gå vidare med att para Hilma och Iris.   


Efter lunch tog jag med mig tre hamstrar (Bellini, Crystal och Caramel) i deras transportlådor till tåget, där min fd arbetskompis vän skulle åka med tåget till Stockholm. Så nu hoppas vi bara att allt går bra även vid överlämnandet på Stockholms central! Sedan kan hamstrarna titulera sig 08:or!

Av Emelie - 22 mars 2014 16:58

http://youtu.be/tXqiJhC2cAM


Den här filmen är så banbrytande. Den ändrar allt vi trodde oss veta om medicin, genetik och hur verkligheten är beskaffad. Jag älskar den!

Av Emelie - 19 mars 2014 21:32

Nu på måndag den 24:e ska jag ta med mig Miss Emmi's Happy-Go-Lucky Hilma, Sibir's Maxim och Senga's Caleana Caelyn till veterinären för att göra HCM-test. Om alla kissarnas hjärtan är friska så går vi vidare med våra planer efter testet. Så här ser planerna ut:


Hilma och Iris (Iris är Miss Emmi's Esther Enigmas dotter, som ägs av Carolina med stamnamnet Colours of Iris) ska paras på första löpet efter HCM-testet. Vi hoppas att båda ska löpa i april månad, men det beror förstås på katterna och går inte direkt att påverka. En dräktighet är ca 2 månader, så vi hoppas att det föds kattungar i början av sommaren. Sedan ska Caelyn paras tidigast i maj och Helga och La Minelle i juli-september.


För er som vill testa allergi: Maila mig så får ni tid och adress! saga_emelie@hotmail.com

  

   

Maxim, som är den blivande pappan till kullarna, är en kille med fantastiskt temperament, så jag tror det blir jättegoa kattungar! Han är även väldigt stor och kraftig i kroppen, precis som en sibir ska vara. Förväntade färger på kattungarna är brunmönstrat och silvermönstrat med eller utan vitt. Ev. kan det även dyka upp svart, svartvitt och smoke också.

Av Emelie - 18 mars 2014 23:14

Tror säkert att man kan lära hamstrar några av dessa tricks med hjälp av klickerträning!

Av Emelie - 17 mars 2014 17:17

"Hejsan! Nu har Byron kommit till rätta i sitt nya hem. Han fick vara ifred i någon timme i lördags. Men sen ville han ut! Det är full fart på honom och han verkar trivas annars. Har inte sett honom vara och dricka något ur röret, men han kissar i sandlådan ett par gånger om dan, så jag antar att han får i sig vattnet. Hade han tillgång till vattenskål eller vattenflaska när han bodde hos dig? Ska i veckan investera i hamsterpellets så att han får i sig sina vitaminer! 

 
 
 
     

Knaprar på lite ost i väntan på ny sand i lådan. 
 
Mvh 
 
H"
Av Emelie - 16 mars 2014 22:14

Eftersom jag har fått reda på att min chef läser min blogg (Hej Per!) så har jag slutat skriva om jobbet här i bloggen. Men en sak som jag inte tänker sluta med är att länka till läsvärda tidningsartiklar, som den här till exempel:

http://mobil.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/mat-din-snorre/

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards