Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under oktober 2012

Av Emelie - 25 oktober 2012 09:19

Cornelia har ett viktigt jobb: hennes viktiga arbete går ut på att försöka tigga till sig våtfoder från matte. Så fort jag reser mig upp så är hon där kring mina ben och påminner mig om hur viktigt det är att just hon just nu ska bli serverad denna himmelska delikatess. När jag sedan går mot skåpet där våtfodret förvaras så kommer både hon och Elton springade och är alldeles exalterade. De jamar högt och är helt till sig. Man skulle nästan kunna tro att de ska få knark...  

Cornelia på sin sista kattutställning med nervös matte. Hon blev bäst i variant (BIV), vilket var roligt.

Av Emelie - 18 oktober 2012 09:46

Igår tränade jag med min PT för tredje och sista gången inom introduktionsporgrammet SATS YOU. Det är helt otroligt att man kan orka så mycket mer än man tror när det gäller fysisk träning. Min PT bara pushar mig till mina yttersta gränser och han lyssnar inte på mig när jag säger att jag inte klarar det. Inget medlidande där inte.  Idag har jag mer träningsvärk än på väldigt länge, men jag är stolt över att jag klarade så mycket som jag gjorde. Fatta att jag kunde göra benböj med två tolvkilosvikter i händerna? Jag trodde knappt att jag orkade lyfta en! Efteråt var jag hög på endorfiner och på kvällen orkade jag knappt resa mig ur soffan.


Tidigare har jag inte fattat att man ska träna så där hårt, jag trodde att man skulle lyssna på sin kropp, men jag har nog lyssnat lite FÖR mycket.   Nu har jag bestämt mig för att gå till gymet så ofta jag kan, bara för att jag mår bättre av det än att sitta hemma och grubbla över min framtid. Allt som får mig att må bättre ska jag göra! Ja, trots min träningsvärk så ska jag faktiskt gå till gymet idag också, men då bara träna konditionsträning cirka 30 minuter. Jag brukar göra så att jag går runt mellan maskinerna: roddmaskinen, crosstrainern och cykeln, för att jag inte ska bli så uttråkad. Det brukar funka bra. Efteråt ska jag basta.

Av Emelie - 16 oktober 2012 21:01

Idag har vi varit och hälsat på den blivande avelshanen (hoppas jag) Gaston, som nu är 6 månader gammal. Det är så kul att se hur lik Gaston är sin pappa Sesam och sin farfar Diesel! Han ser precis ut som jag vill att en sibirisk katt ser ut och han är så underbart cool i temperamentet dessutom.


Detta är vad jag gillar mest med Gastons utseende: hans kraftiga benstomme, breda kraftiga kropp och runda huvudform, vackra ögon med det rätta sibiruttrycket, snygga öronplacering, härliga pälskvalitet, varma pälsfärg, burriga krage och svans. Ja, den killen har "allt"! Jag är stolt över att vara hans uppfödare.


Välkommen att kontakta mig på saga_emelie@hotmail.com om du är intresserad av Gaston som avelshane!

                     



Av Emelie - 4 oktober 2012 10:22

Såg ett TV-program om de första människorna som levde på savannen i Afrika. På den tiden var vi människor ganska små och oskyddade, och det hände ofta att vi blev uppätna av sabeltandade tigrar eller andra stora kattdjur. Tänk vilken skillnad på att ge katten kattmat och att själv vara kattmat!   Om man tror på reinkarnation så kan det vara så att de katter som vi nu har som husdjur har dödat och ätit upp oss i ett tidigare liv när vi fortfarande var en sorts apmänniskor. Fascinerande.

 

Bilden är från filmen 10,000 B.C.

Av Emelie - 2 oktober 2012 17:12

"Hej! Tyckte att det var ganska längesen jag skrev om Fernando så jag tänkte att du kanske ville veta hur han mår.

Min lilla älskling bara växer och växer! Han är så vacker och fin. Han har många olika sidor, på kvällen blir han väldigt "vaktande", han sitter i fönstret och har koll så att ingen annan katt vågar sig in på våran tomt. Haha då får man inte röra honom! Men på dagarna är han mysig och på nätterna är han alltid hos mig. Rött hjärta
 
I somras hade vi honom ute i ett rep, så ser han en katt som går förbi och han bara sliter sig loss! Hela selen gick sönder, riktigt stark! Han sprang då efter denna katten och ja jag gick ute och letade och tillsist hittade jag honom. Han morra och fräste men jag fick hålla honom i nacken så gick det bra. Han hade fått ett rivsår bredvid ögat men inga fler skador. Haha lilla gubben! Jag får väll helt enkelt acceptera att kommer att rymma fler gånger men jag tror att han hittar tillbaka själv om det  skulle var så att jag inte hittade honom. Tror dock inte heller att någon katt skulle våga gå nära honom, ahah.
 
Hans favorit plats är under täcken och på axlar. Han har aldrig gått och lagt sig i knät på någon, han lägger sig mycket hellre bredvid och kurrar. Han mår jätte bra och har aldrig behövt åka till veterinären förutom på kastreringen och när vi vaccinerar honom. Han är nu också två år och det firade han med massor av grädde.
 
Jag älskar min Fernando mer än allt och jag är så tacksam för att vi fick honom!
 
Kram/ Julia med familj.
 
Här är lite bilder på honom:"
       
Av Emelie - 2 oktober 2012 17:04

Lilla Lo berättade just för mig att det finns en sajt där man kan chatta med en dator. Prova! Man får lite konstiga svar, men det är rätt kul!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards