Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under september 2007

Av Emelie - 18 september 2007 14:57

Det blir fint när Poetry och Elise ligger och sover tillsammans. Det blir som en fin yin-yang-symbol. Roligt att de trivs så bra ihop! De älskar att leka och busa och brottas och jaga varandra! Evora, som kommer på söndag, är ju ganska mycket större än Elise, men jag hoppas verkligen att de kommer att trivas bra ihop!


Nu har jag meddelat tullen i Sverige att H snart ska komma till flygplatsen med en katt. Det är en himla massa administration med att importera katt!


Jag har hittat en avelshane som jag är lite intresserad av till Elise. Ska kontakta ägaren så småningom så får vi se....

Av Emelie - 15 september 2007 13:00

Idag har jag fotat och fotat lilla Elise (Lidiya) för att få några fler bra bilder. Det var inte helt lätt, för den lilla damen förstod inte att jag ville att hon skulle hålla sig på lagom avstånd och titta in i kameran. Efter många försök och många kasserade bilder valde jag ut några som jag tyckte dög.


Så nu har jag uppdaterat min hemsida med nya bilder på mina två blivande avelshonor. Kolla www.emmis.org På en av bilderna som ni ser här kan man också se Poetry i bakgrunden. Han ser ut som en liten söt kattdocka med sina blå ögon. Mycket förtjusande! Elise och han har mycket kul ihop nu sedan Kajsa kom på hur hon skulle få upp dörren mellan avspärrningarna.....vi hoppas att det går lika bra när Evora dyker upp nästa söndag! Ett klätterträd har vi inhandlat via Swecat på nätet, men det var inte tillräckligt högt, så nu väntar vi på en förlängningsdel som ska göra det hela komplett. Lilla Lo försöker dressera Elise att balansera på klätterträdet utan att hoppa åt sidan. Elise gnäller hjälplöst, men förstår inte vad som förväntas av henne.


Idag har vi duschat och fönat Elisa för första gången. Det gick väl ganska bra, men medlet som man skulle använda för att räta ut lockarna på magen gav bara en effekt av frisyrgelé, så den ska jag nog inte använda igen...Stackars Elise såg ut som en blöt lite ekorre: lång och smal och tanig. Hon ömsom försökte komma loss, ömsom accepterade sitt öde.


Kolla in min uppdaterade hemsida! www.emmis.org

Av Emelie - 9 september 2007 11:15

Den här helgen är det utställning här i Göteborg och jag har fått hem en birmakatt tack vare en vänlig sibbeuppfödare från Stockholm, som skulle åka på utställningen. Katten heter Saphire Extreme's Poetry in Motion, och är en jättesöt birmahane med fluffig silkesmjuk päls.


Tanken är att H ska ta med sig honom till Onofre i Spanien den 22:e och sedan ta Evora med sig tillbaka (Onofre föder även upp birmor). Två flugor i en smäll! En resa i stället för två! Så nu har vi delat upp lägenheten i två igen, och det finns en stort intresse för att smita emellan, kan jag säga! Hilding har turen att få bo i Onofres lägenhet i centrala Madrid, eftersom hans syster är bortrest den helgen. Allting med kattburar, pass etc, är minutiöst planerat, tack vare att Onofre är så noggrann av sig.


Snart får vi också hem katternas klätterpelare, som vi hoppas ska göra succé och dessutom bespara våra fina soffor från söndertrasning.


Jag ska åka till utställningen så snart jag har lite mindre ont i magen (har ganska ofta ont i magen, men det är väl "bara" stressrelaterat). 

:-(


Det finns nu några bilder på Lidiya inuti kameran, men än så länge har jag inte kommit så långt att jag har överfört dem till datorn. Det kommer!


Jobbet går bra, men det är lite för mycket att göra! Svårt att hålla jämna steg med arbetsbördan....Och jag har fått min första lön! Den går till stor del till katter!!!


Jag talar ofta om för H hur bra det är att jag jobbar så mycket nu att jag inte har tid att shoppa. Bara kattgrejer köper jag. Och katter. H säger sig hålla med, men han är inte övertygad.....Då säger jag till honom: "Det hade kunnat vara värre. Jag hade kunnat föda upp hästar! Kostar ju lite mer..."

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards