Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under februari 2009

Av Emelie - 28 februari 2009 17:18

Nu längtar jag jättemycket efter kattungarna som ska födas.....Kommer de att likna Amanda och Alvina som här på bilden var 17 dagar gamla?

Av Emelie - 28 februari 2009 12:40

Har varit på Wellnessmässan och blivit inspirerad! Köpte en bok om djurkommunikation och även Byron Katies två senaste böcker. Känns bra att få The Work-inspiration igen! Fick även en massa annan inspiration. Känner att jag har lust att starta ett företag inom Wellness, men vet inte riktigt vad det skulle vara för företag. Den enda idén jag har kräver en stor investering och jag är osäker på om den skulle löna sig heller. Så jag får fundera vidare. Men kul i alla fall att jag känner att jag vill göra detta. :-)

Av Emelie - 27 februari 2009 10:28

Igår satt jag och läste en massa kattartiklar på nätet. Hittade en professionell kattuppfödare i Sverige som hade 53 katter - och hennes man var allergisk!  8-) Jag tror att kattuppfödning egentligen passar bäst som hobby......

Av Emelie - 27 februari 2009 10:23

Man behöver inte ha separata platser för förlossningen och bolådan, men eftersom mina katter hellre ville föda i klädhyllan så fick de göra det. Det var Evora som visade mig några dagar innan förlossningen att hon ville föda där. Klädhyllan är lite mer opraktisk sedan när ungarna börjar röra på sig.

Av Emelie - 26 februari 2009 17:55

Jag tog mod till mig och ringde uppfödaren och fick veta att "Mr Perfect 2" redan är preliminärbokad av en allergiker....Synd!  :-(

Av Emelie - 26 februari 2009 17:34

Här har ni bilder på födslolådan (nedersta hyllan i en garderob), där både Lisen och Evora födde sina ungar. Den känns antagligen lagom stor och skyddad att vara i. Men lite bökigt för matte att ligga ner under hela förlossningen. ;-)


Bolådan har jag köpt på IKEA efter ett tips på nätet. Den är lagom stor även när ungarna blir lite större och ger ett bra skydd med ett vikbart lock som man måste fästa ordentligt med maskeringstejp. När ungarna blir ännu större får de vara i hela garderoben och vår lilla serveringsgång med nät framför. När de börjar kunna klättra upp för nätet så får de vara i hela lägenheten.


Idag funderar jag allvarligt på om jag ska köpa Mr Perfect 2 och ha honom boende här hemma.  :-)


Margita: du får gärna komma hit och vara med under förlossningen om du vill!

Av Emelie - 26 februari 2009 17:22

Jag läste en sån fin beskrivning av en kattförlossning: http://ksskss.theta.nu/?page_id=14


Hon som skrev bloggen, Anne-Mette, hade tagit hand om två unga katter från ett katthem, men honan blev dräktig av misstag och de fick fyra ungar. Anne-Mette behöll alla katterna, så sedan hade hon 6 katter. Jag hade tänkt skriva en kommentar om hur mycket jag tyckte om hennes blogg, men så förstod jag att Anne-Mette avled 2007 bara 26 år gammal. Jag blev väldigt berörd av det, för hon skrev så bra och personligt om sina katter.

Av Emelie - 26 februari 2009 14:12

Så där ja! Nu är "födslolådan" (nedersta klädhyllan) och bolådan på plats i garderoben och båda honorna har noggrant inspekterat dem och provligger nu för att kolla att allt känns bra.  :-)

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards