Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under juli 2012

Av Emelie - 30 juli 2012 23:44

 

Kanske världens snyggaste klösträd. Från Wohnblock.

 

Några sandlådor från Modkat.

Ingen sand på golvet och snygg att titta på!

 

Jag gillar även denna snygga och morrhårsvänliga matskål från Trendypet.

Av Emelie - 30 juli 2012 18:45

 

S*Senga's Caleana Calypso.

 

S*Senga's Caleana Caelyn. Min nya favorit!

 

Margita och Caelyn.

Av Emelie - 29 juli 2012 18:12

Det mest bisarra stället som vi besökte under vår semester var Dragon Gate utanför Gävle. Det kändes som att besöka Kina, fast i Sverige. Vi hamnade där av en slump när vi skulle tanka bilen. Det konstiga med hela stället är att det är så stort och påkostat, verkar totalt olönsamt och att det ligger långt ute på vishan i Sverige. Personalen är kinesisk och kan varken svenska eller engelska. Allt var väldigt märkligt, men samtidigt fascinerande. Här är några bilder som vi tog:

 

Entrén vaktades av denna bistra soldat.

 

     

Restaurangen, som serverade mongolian BBQ och en buffé med bland annat annorlunda och goda sesambollar. Till efterrätt fanns mjukglass.

       

Den gigantiska överdimensionerade "borggården", där det bland annat fanns en hoppborg för barn.

 

Denna stora byggnad skulle bli ett hotell, men eftersom de inte hade följt brandföreskrifterna så får den inte användas. Därför står den tom.

 

Text på baksidan av den stora buddhistiska gudinnestatyn.

           

Shopen sålde allehanda kinesiskt kitsch och bling-bling. Allting utställt huller om buller. Kolla den guldfärgade Maneki Nekon längst ner på den nedersta bilden.

   

Det fanns även ett stort museum med en en kopia av terrakottaarmén som hittats i Kina. Det fanns även en jättelång tavla på en av väggarna. Det var som en lång gång som aldrig tog slut. Vi var de enda besökarna i museet, och det kändes nästan som att vi var de enda besökarna någonsin....  



Av Emelie - 29 juli 2012 04:44

Hur kan vår lägenhet vara kokhet nu när det inte ens var soligt väder igår?   Måste sätta på AC:n i natt.

Av Emelie - 28 juli 2012 22:31

Nu har vi precis kommit hem från vår semester. Vi var först på Tjörn i Hs systers sommarstuga, sedan var vi hemma ett par dagar, sedan åkte vi till Mormor G i Umeå. Eftersom vi åkte bil hela vägen upp till Umeå, så övernattade vi på halva vägen i Gävle. Lilla Lo gillade verkligen de stora kuddarna på hotellet och poolen där man kunde bada. Det har varit en jättebra familjesemester: lagom mycket aktiviteter och lagom mycket vila. Många trevliga upplevelser, lagom många släktingar, god mat, vacker natur. Men nu är jag helt slut efter den långa bilresan. Ska duscha innan jag lägger mig så kanske jag somnar lättare.  

Av Emelie - 25 juli 2012 20:02

Jag var ju jättenöjd med den nyttiga blåa smoothien som jag skrev om i förra inlägget, men min känsliga mage var inte alls lika nöjd. Har haft ont i magen nästan hela dagen idag, så den var tydligen inte så bra för mig som jag trodde....  


Det vi tror att vi behöver och det vi verkligen behöver kan ofta skilja sig åt en hel del, eller hur?

Av Emelie - 25 juli 2012 08:59

Matlagning har aldrig varit ett stort intresse för mig. Däremot är jag rätt hälsomedveten. Ni kanske kommer ihåg att jag ibland har skrivit här på bloggen att det hade varit bra om det fanns motsvarigheten till torrfoder för katter, fast för människor. Den maten skulle innehålla allt man behövde och man skulle kunna äta samma sak hela tiden och få i sig allt man behövde. Nu tror jag att jag har kommit på hur man ska göra för att få i sig allt man behöver utan att behöva laga mat: perfekt till frukost, mellanmål, eller när man är ensam hemma. Den heter Emelies Supersmoothie. Teoretiskt sett borde man inte behöva äta något annat än olika varianter på såna här supersmoothies. Kolla här vilken fantastiskt nyttig och god smoothie jag åt till frukost idag:


Emelies Blåa Supersmoothie


Mixa följande ingredienser med exempelvis en stavmixer: 

1-2 bananer (2 ger sötare smak) 

2 dl frysta blåbär

1 halv avokado

5 dl sojamjölk (anpassa mängden sojamjölk till den konsistens du vill ha)

1 tsk macapulver

1 tsk spirulinaalger

1 msk psylliumfröskal

1 skopa proteinpulver gjord av vassla (ej smaksatt)


Smoothien innehåller de bästa och nyttigaste formerna av kolhydrater, proteiner och fetter för våra mänskliga kroppar. Avokado innehåller till exempel Omega-3-fettsyror. Dessutom innehåller smoothien höga halter av vitaminer och mineraler. Den innehåller även adaptogener, som gör att man blir pigg, samt fibrer som är bra för tarmens rörelser och ökar mättnadskänslan. (Dessutom en massa ämnen som jag knappt vet namnet på eller varför de är nyttiga, som flavonider, som finns i sojamjölk, eller ett ämne som finns i blåbär som är bra för synen.)





Av Emelie - 24 juli 2012 21:35

   

 

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards