Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under maj 2011

Av Emelie - 31 maj 2011 17:59

E-kullen fyller ett år idag! Hipp hipp hurraaaa!

 

Av Emelie - 28 maj 2011 10:37

Esthers matte skriver: "Måndagen den 6 juni kl fyra till fem planerar vi att ha allergi-testning hemma hos oss. De som vill komma och känna om de tål Esther är välkomna att höra av sig!! Vi bor i Partille , strax utanför Göteborg. Är ni intresserade mejla mig på rebecca.wedberg@gmail.com."

Av Emelie - 27 maj 2011 20:47

               

Annars händer det inte så mycket i kattuppfödningen just nu. Det är ju andras kullar vi väntar på för tillfället! Elton har blivit lite lugnare sedan kastreringen faktiskt, så det känns hoppfullt inför framtiden! En stor del av tiden har vi alla katterna tillsammans nu.


Vi har lagt kattungemat i en gammal flyttkartong med ett litet hål i. Både Chanel och Cornelia tar sig in i kartongen, men inte Elton. Utanför kartongen har vi vuxenmaten Indoor Long Hair, som alla katterna äter. Att göra så här är ett hett tips till alla kattägare som har katter med olika matbehov! Som de flesta säkert vet så behöver ju kastrerade katter smalmat om de inte ska bli för tjocka.

Av Emelie - 23 maj 2011 12:54

           
Hej Emelie!
Jag ville bara tala om att jag är så tok-kär i "lilla" Muffin:-)
Hon är en sådan underbar liten individ, som en liten hund nästan.
Jag klippte hennes klor härom dagen och hon var så duktig, blir inte rädd för mig utan kommer glatt fram för att bli klappad efteråt.
Idag hade vi barnkalas, och givetvis skuttar Muffin omkring och hälsar på alla och låter sig bli klappad. Hon gillar när det händer något:-)
Skickar med några bilder från hennes kvällspromenad i fredags.
Dagtid kan hon gå ut och sola sig i sin lilla hage på gårdsplanen när hon vill, men på kvällen brukar hon få ta sig en promenad lös.
Då skuttar hon omkring och stryker hakan på varenda pinne hon hittar:-) Kan tala om att det finns m å n g a  pinnar i hästarnas hage, men varenda en är hennes!
Snart i alla fall...
 
Hoppas allt är bra med dig,
Kram, Maria och Muffin
 

Av Emelie - 22 maj 2011 17:46

Utställningen gick bra idag. Efter Guros och Astrids inrådan så färgbestämdes Chanel innan utställningen, vilket var tur, för hon visade sig vara blåsilvertigré, något jag inte alls hade tänkt på att hon kunde vara.


Cornelia tog sin championtitel och Chanel blev Bäst i variant!   


Bilder på Chanel:

       

Av Emelie - 21 maj 2011 13:29

Mycket händer här nu. Fattade beslutet att kastrera Elton, och det gjordes igår. Han mår bra efter operationen. Nu kommer jag att lobba stenhård för att ett par av hans avkommor går vidare i avel! Särskilt nyfiken är jag på Lingarö's Madickens kull, eftersom det troligen blir hennes enda kull. Kanske ska jag ta en hona på foder ändå? ;)


Igår kom även Guro och Astrid hit från Norge för att gå på kattutställningen i helgen. Jättekul att träffa dem!   I morgon är även vi där och ställer ut. Platsen är Ale Arena, Bohus. Idag blir det kanske Brännöfestaivalen för mig och Lilla Lo, medan H springer Göteborgsvarvet och folk demonstrerar mot moskén som håller på att byggas i Göteborg.


Det lutar åt att Amanda ska paras med Senga's Aram, Jaspers och Alice fina son.

Av Emelie - 13 maj 2011 10:14

"Hej Hej!

Här kommer en liten hälsning från oss!
Men märker verkligen att Figaro gillar att sommaren närmar sig, han tycker om att ligga och sola sig på altanen och ha det allmänt behagligt;)
Men han gillar även att gå på äventyr, men han går nästan aldrig så långt bort från tomten! Vilket är skönt.
Figaro han växer och blir stor, han ser ut som ett litet yrväder när han springer omkring ute! Du får se han på bilderna jag skickade med!"
       
 
 
 
Av Emelie - 11 maj 2011 19:43

"Hejj !
 
Fernando är så söt , han har fått en väldigt tjock svans och "man" har börjat växa ut :) och han fäller väldigt mycket nu !
 
På påsk så tyckte han väldigt mycket om fjädrarna eftersom han blev så nöjd när han fått loss en från pinnarna därför han trodde det var en fågel.Om han ser en fluga blir han helt galen och koncentrerar sig bara den och när han väll fått tag på den så börjar han kurra när han äter den !
 
Ibland när jag ska lägga mig så blir han helt galen och anfaller mig ibland , han hoppar upp på mitt huvud. Hahah !
Men sen lägger han sig under mitt täcke och kurrar och somnar och sen sover han med mig hela natten tills jag går upp :).
 
När man ducshar så sitter han utanför och väntar tills man blir klar då han kan gå in och greja med vattnet ! också när man badar så står han på 2 ben med framtassarna på kanten och doppar tassarna lite då och då ;).Vi brukar duscha honom 1 gång i veckan med schaampo.
 
 
När jag kommer hem från skolan så kommer han alltid kurrandes och hälsar och vill vara i min famn Rött hjärta
 
Skickar lite bilder !
 
Kram / J med familj"


       

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards