Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under december 2008

Av Emelie - 31 december 2008 21:15

Nästa år fyller jag 40. Vad har jag för mål med året som kommer? Jag vet inte riktigt. Jag skulle vilja ha mer energi nästa år, är det ett bra mål? Ärligt talat så vet jag inte riktigt vad jag vill satsa på, ska fundera vidare på det. 


Gott nytt år alla bloggläsare! Hoppas att ni alla har det bra!

Av Emelie - 31 december 2008 10:55

Beata är en riktig liten goding! Hon är vacker och hennes vita fläckar är så symmetriska. En lovande avels- och utställningskatt! (Men man kan aldrig veta sånt i förväg egentligen.)

Av Emelie - 30 december 2008 18:46

Jag fick ett mail från Alvins matte där hon berättar att han fick en massa julklappar på julafton och att hon själv fick ett inramat foto av sin syster. Så himla fin! Den andra bilden föreställer Alvin 11 dagar gammal.

Av Emelie - 30 december 2008 11:43

De senaste dagarna har jag försökt ta extra många bilder på Bonnie. Anledningen är att det finns en liten chans att hon blir en del av min uppfödning. Hennes blivande matte är orolig för att hon kände av allergin lite förra gången hon var här. Jag har lovat att jag köper tillbaka henne i så fall. Jag tycker att Bonnie är en riktig snygging, och får jag behålla henne så blir jag glad, men får jag inte behålla henne så blir jag ännu gladare, för jag hoppas verkligen att Bonnies familj ska kunna njuta av glädjen att ha en katt!

Av Emelie - 30 december 2008 01:03

Nu har antalet bloggbesökare gått ner till de vanliga nivåerna igen, och jag vet fortfarande inte varför. Under fyra dagar så var antalet besökare många gånger fler än det normala.... Kan det vara så att folk gärna läser om folk som känner sig sårade för att andra pratar skit om deras bloggar? Eller var det bara en tillfällighet?


Jag har fått låten "Hamster on a piano" på hjärnan och det är lite irriterande. Men håll med om att videon är charmig!


Idag var vi på Universeum och tittade på ibisfåglar, hajar med mera. Det är en av de saker som hela familjen gillar att göra tillsammans, så det blir rätt ofta att vi åker dit.


Nu i kväll så har jag lyssnat på "Even the sun will die" med Eckhart Tolle, en intervju som faktiskt spelades in den 9 september 2001. Han talar bland annat om att byta ut sitt inre "nej" till det som händer mot ett inre "ja", vilket betyder ett accepterande av allt som sker. Varför ska man göra det? Jo, för egentligen finns det inget val, det som har hänt har hänt, oavsett vad vi tycker om det. Och om vi har ett inre motstånd så skapar vi bara mer lidande. Han säger också att ibland så reagerar man så känslomässigt att man inte kan acceptera det som har hänt. Han säger att när det inte finns ett "ja", så finns det i stället lidande, och då får man acceptera lidandet, men utan att göra en identitet av det.


Och så har jag studerat småkatterna när de brottas och busar eller bara ligger hoprullade och sover. Fast sedan kunde jag inte somna, så nu sitter jag här vid datorn och äter en macka. Ska kanske försöka somna igen, eller så sätter jag på lite mer Tolle.


Han säger själv att det måste finnas någon anledning till att så många kommer för att lyssna på honom, "den här formen", trots att han inte är karismatisk...   ;-)   Han har en torr humor och ett ganska intellektuellt sätt att uttrycka sig, men egentligen säger han att det inte är orden som är det väsentliga, utan att man i stället kan koncentrera sig på att lyssna på utrymmet mellan orden. Jag brukar göra det och ibland känner jag mig så närvarande, det är härligt. Han kallar det utrymmet för "space", och säger att den yttre rymden motsvarar den inre rymden som vi alla har inom oss, fast vi inte alla är medvetna om det.

Av Emelie - 29 december 2008 16:13

Nu har vi haft trevligt kattbesök igen! Och Moa fick en ny kompis. Vi försöker passa på att njuta av våra kattungar så mycket vi kan, det är sista veckan nu. Evora har inte börjat löpa ännu, men jag är sugen på att para henne så snart hon koommer i löp igen. Jag har två hanar på G...

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards