Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 11 december 2008

Av Emelie - 11 december 2008 19:28

Beata älskar verkligen att leka med Hs sandaler i storlek 46. Ibland ser det ut som att hon har fastnat, men det är bara en lek. En extra söt sak är att de vita fläckarna på tassarna syns så väl!

Av Emelie - 11 december 2008 13:22

På Modern cat's hemsida hittade jag den här nya kattleksaken! En perfektjulklapp till din fyrbenta vän!

Av Emelie - 11 december 2008 10:41

  • Kattkisslåda. Välj gärna en sort med tak, så att katten kan känna sig ostörd. Om du ställer den i badrummet, så måste badrumsdörren stå öppen jämt. Rensa lådan dagligen!
  • Sand till  lådan. Klumpbildande sand är mest praktisk. Katter kan vara kräsna med sanden, så välj gärna samma sort som uppfödaren använder.
  • Ofta får man med sig kattmatsprover från uppfödaren, så ska man köpa mat i förväg så räcker det med en väldigt liten förpackning. Bra att maten inte hinner bli gammal! Använd ett bra torrfoder som bas. Köp torrfodret på djuraffär eller hos veterinär!
  • Transportbur. De som är i korgmaterial rekommenderas inte, för de går lätt sönder. Man kan välja en hård box eller mjuk "väska", beroende på hur den sedan ska användas och vad man tycker är mest praktiskt. Nuförtiden finns det även designade små väskor, som kan användas till katter eller små hundar. Detta är min favorithemsida för designade kattprodukter:  http://www.moderncat.net/
  • Klätterträd/klösträd. Är nästan ett måste för en innekatt. Ju högre, desto roligare för katten. Välj kvalitet från början, så slipper du köpa nya hela tiden!
  • En fjädervippa tycker jag också att man ska investera i!

Av Emelie - 11 december 2008 09:37

Snön har kommit till Göteborg och jag är förkyld som vanligt. H har sagt att han inte vill köpa någon avelshane.    :-(   Tänk om jag kunde få någon annan här i Göteborgsområdet att köpa hanen, och så kan jag få köpa ett par parningar av den personen! Eller att vi kan äga honom tillsammans.  ;-) Hör av er alla som känner sig manade!  saga_emelie@hotmail.com.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards