Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under februari 2014

Av Emelie - 27 februari 2014 12:45

Jag kommer att ordna en dag i april när de som är allergiska får komma och testa om de tål mina katter. Det blir troligen hemma hos en av mina fodervärdar. Maila mig i början av april så får du tid och adress! Kanske ordnar jag en tid även under maj månad.

Av Emelie - 26 februari 2014 17:30

Hamsterungarna börjar bli mer självständiga från sina mammor nu. Nu är det bara några dagar innan hanarna måste separeras från honorna, så jag har förberett två nya lådor dit hanarna ska få flytta.

Av Emelie - 26 februari 2014 13:20

   

Av Emelie - 26 februari 2014 13:19

     

Av Emelie - 23 februari 2014 11:07

Nu var det väldigt länge sedan jag skrev något om katterna.

Mina hemmavarande honor är LaMinelle:

   

...och Helga:

     

Planen är att dessa två tjejer ska paras till sommaren.

Foton: Mattias Bergquist

Av Emelie - 22 februari 2014 21:28

       

Bilder på de fyra silvergråa tjejerna Cindy, Casablanca, Cassandra och Crystal:

     

Bilder på de normalfärgade ungarna Chimmi, Casanova och Cherry:

     

Fotograf: Mattias Bergquist

  

Av Emelie - 22 februari 2014 21:23

     

 

Brielle:

 

Foton: Mattias Bergquist

Av Emelie - 21 februari 2014 11:11

Igår åt hamsterbebisarna och deras mammor upp ett helt paket med alfalfagroddar! De slukade även en massa grönsallad och kokt ris. Idag har de fått banan och morot, vilket de gillar skarpt.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards