Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under september 2010

Av Emelie - 27 september 2010 15:54

Jag ska flytta ut från lägenheten i Ödeborg ("Ödesorg" enligt H  ), och flytta in på internatet på skolan i stället. I slutet av november ska H och Lilla Lo hjälpa mig med flytten. Det kommer att bli billigare boendekonstnader plus att jag kommer att ha väldigt nära till jobbet. Under tiden står jag i kö till en lägenhet i Färgelanda. Skönt att slippa ha så långt till jobbet på vintern.  Deltagarna är förstås väldigt nyfikna på varför jag ska flytta in hos dem, så idag berättade jag hela storyn för alla som bor i samma hus som jag ska bo i (Nybo). Hoppas att det kommer att gå bra och att vi kommer att trivas ihop!


Båda lärarna är fortfarande sjuka, så nu börjar det bli tal om att sätta in en vikarie. Vi får se hur det blir. Jag känner mig lite som en hjälte som är frisk, men det blir förstås mer jobb för mig att utföra! Fantastiskt nog har det funkat jättebra att jobba heltid, jag var ju lite orolig för det innan jag började.   


Mormor G har varit hemma hos oss i Göteborg några dagar och hjälpt till med diverse praktiska göromål som att hämta Lilla Lo på skolan. Tack mormor G!  

Av Emelie - 26 september 2010 16:41

För er som undrar över namnet Figaro Fandango, så kan ni kolla det här youtubeklippet, som visar dansen Fandango.


Fast det var faktiskt inte därifrån jag fick namnet, utan från den här klassiska låten "A Whiter Shade of Pale" från 1967:

http://www.youtube.com/watch?v=PbWULu5_nXI


Texten går: "We skipped the light fandango". En ganska obegriplig text egentligen, men bra låt.

Av Emelie - 26 september 2010 07:16

Upptäckte just att det finns nya underbara bilder på F-kullen i Åkes galleri!

Av Emelie - 26 september 2010 06:25

        

Av Emelie - 25 september 2010 20:03

      

Av Emelie - 25 september 2010 20:00

      

     

Av Emelie - 25 september 2010 19:59

        

Av Emelie - 25 september 2010 19:57

            

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards