Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under oktober 2014

Av Emelie - 30 oktober 2014 21:26

Jag vet tyvärr inte hur man får de första två bilderna att bli raka, men om du vrider på huvudet så får du se världens coolaste hamsterbur. Den tursamma svarta hanen Fluff ska få bo där, och hans matte Fanny har byggt den helt själv. Observera även hur hon har inrett buren med olika underlag och strukturer för att skapa maximal variation för Fluff. Jag säger bara: woooooow!!! Se och låt er insprieras!

                 

Av Emelie - 27 oktober 2014 18:03

Nu har alla katterna ur I-kullen flyttat och funnit sig tillrätta i sina nya familjer. Och precis som jag trodde så är alla tre katterna hur goa och mysiga som helst och de nyblivna ägarna är jättenöjda. Vilken dröm för en uppfödare när katter och ägare bara passar ihop sådär direkt! :)

Av Emelie - 27 oktober 2014 17:49

Just nu har vi en liten kissekatt kvar som inte är tingad, och hon är den sötaste av alla: lilla Janis!

Av Emelie - 26 oktober 2014 17:45

Igår och idag har vi haft kattintressenter på besök hemma hos fodervärden. De flesta ville testa sin allergi, men ett par stycken var inte allergiska, utan ville bara ha en sibirisk katt. Tack alla ni som kom, det var jättekul att träffa er! Som det ser ut nu så är det hittills tre intressenter som är säkra på att de vill tinga en katt, och i morgon får vi se hur många som ringer och säger att de är intresserade. Bra tycker jag att ni får sova på saken och känna efter ordentligt med allergin.


Kattungarna var förstås helt bedårande och charmade alla med sin gullighet. Jag har aldrig tidigare varit med om en kattkull som är så tysta och lugna som den här kullen, och det känns som att den lugnaste är min lilla tjej Joanie. När man har henne i knät så är hon helt knäpptyst och stilla och söt som en liten bakelse med sina stora kattögon. Det är väldigt lätt att kära ner sig i dessa kattungar kan jag säga!

Av Emelie - 25 oktober 2014 20:51

Julian:

   

Janis:

       

Jolene:

     

Jessie:

       

Joanie (min keeper):

       

Kullen:

   

Av Emelie - 25 oktober 2014 18:01

 

Visste du att man kan fånga en katt genom att ruta in ett område med maskeringstejp? Klicka här och läs mer!

Tack Anna S för tipset!



Av Emelie - 24 oktober 2014 18:14

     

Av Emelie - 23 oktober 2014 10:19

Idag fick jag resultatet på DNA-testet som jag skickade till UC Davis angående Joanies blodgrupp. Hon har blodgrupp A, vilket betyder att jag kommer att behålla henne som avelshona hemma hos familjen W! Känns jättebra!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards