Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under oktober 2014

Av Emelie - 2 oktober 2014 20:40

Jag har nu bestämt mig för att Emmilou ska få stanna i min uppfödning, alltså inte Egon som jag först hade tänkt. Jag tycker det är för svårt att avgöra Egons färg, det är mycket lättare med Emmilou som är tydligt sköldpadd-vit. Jag har faktiskt tänkt försöka hitta någon som kan tänka sig att vara fodervärdar till henne och så lånar jag hem henne när hon ska få sin kull. Om fodervärden vill så får delåna en annan hamster av mig under tiden hon är borta. Hoppas nån nappar på det!

Vad gäller F- kullen, så räknade både H och jag nyss, och vi fick det till nio bebisar! Måste ha missat en igår. Inte lätt när alla kravlar omkring kan jag säga. ;) Ungefär hälften ser ut att bli mörka medan hälften blir ljusa. Jag är lite osäker på vilka färger de ljusa respektive mörka kan vara, men klart är ju att de mörka kan vara normalfärgade eller normalfärgade umb. De ljusaste borde kunna vara silvergrå homozygot eller rödögd silvergrå. Men om de heterozygota silvergrå med eller utan umb ska räknas som ljusa eller mörka är jag osäker på. Det blir spännande att se!

Av Emelie - 2 oktober 2014 19:41

.....att La Minelle är dräktig! Det blir den första kattkull som föds här hemma på riktigt länge. Och om man räknar med hamsterkullarna så blir det rekord i många kullar på kort tid här hos Miss Emmi's. Det ska bli så roligt. Förväntade färger är brunmönstrad, silvermönstrad, svart och smoke med eller utan vitt. Det blir vår K-kull, och som vanligt har jag redan namnen klara. Grattis Maxim, du ska bli fyrakullspappa!!!! Bilden visar Maxim vid 12 veckors ålder.

Av Emelie - 2 oktober 2014 12:45

Idag fick hamsterbebisarna smaka Hamster Complete-pellets, cashewnötter, hirsgryn, små äppelbitar och kokosflingor. Det var mycket uppskattat! Deras små tänder har vuxit ut, så de kan äta ganska hårda saker. Tidigare har de fått smaka morot, paprika, ost och vetegroddar. Maten försvinner snabbare än man tror. Bilder från idag:

Av Emelie - 1 oktober 2014 20:55

Nu har jag kollat Cindys kull igen och det är åtta ungar, varav en rödögd! Det blir den första rödögda hamstern som jag har fött upp! Det är så kul att det finns så många färger på guldhamstrar!

Av Emelie - 1 oktober 2014 09:03

I morse lockade jag ut Cindy ur boet med en ostbit och såg att det var fler ungar än 6 som jag och Lilla Lo trodde. Jag hann inte räkna dem, men jag gissar på 8 eller 9 stycken. Cindy verkar må prima. Vad härligt med så många djurungar på samma gång!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards