Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 20 oktober 2014

Av Emelie - 20 oktober 2014 22:33

Idag har jag vägt La Minelle och min gissning är att det finns minst 3 kattbebisar i hennes mage! Förväntade färger är brunmönstrat, silvermönstrat, svart och smoke, med eller utan vitt.

Statistiskt sett är det större chans för mönstrade bebisar är för omönstrade. Jag är sugen på att behålla en hona.

Av Emelie - 20 oktober 2014 12:37

Hela kullen:

 

Janis:

 

Jolene:

 

Jessie:

 

Julian:

 

Joanie:

 

Fotograf: Björn Dexell



Nu till helgen är det dags för kattintressenter och allergitestare att hälsa på hemma hos min fodervärd. Jag har redan många intressenter inbokade. Just nu lutar det åt att jag behåller lilla Joanie i min uppfödning. Fodervärd till henne är redan klar, det är en familj som varit fodervärdar till flera tidigare kullar hos mig. Ni som är allergiska kan, om ni vill, ta med ett örngott och gnugga mot kattmamman eller någon av kattungarna och sedan sova på örngottet på natten. Passa även på att sätta näsan i pälsen om ni inte känner någon allergisk reaktion till att börja med för att verkligen testa hur bra ni tål katterna. 


Ring mig på telefon 0763-245113 måndagen efteråt om ni är intresserade av att tinga en katt (=betala tingningsavgiften). Jag kommer att meddela alla som ringt inom två veckor och berätta om ni får tinga en katt eller inte. Ni som sedan ska tinga får om ni vill hälsa på kattungarna igen när de är 7 veckor gamla för att skriva tingningsavtal. Om det finns fler seriösa intressenter än kattungar så har de som inte fick chansen nu förtur till nästa kull som föds runt den 15 november. 


Sen är det ju alltid så att det finns vissa ungar som är mer lämpliga till avel och utställning än andra, även om alla är lika lämpliga som sällskapskatter. Om ni som vill tinga en katt har det minsta intresse av avel och utställning, så var snälla och säg det till mig! Ni som redan under själva besöket är säkra på att ni vill tinga en katt får gärna säga det också!

Kom ihåg att inte ha parfym när ni kommer på grund av fodervärdens överkänslighet! Hjärtligt välkomna!  

Av Emelie - 20 oktober 2014 12:25

 

De är så fina allihopa! Idag fick bebisarna blomkål och grönsallad att mumsa på. Det var populärt!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards