Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under november 2016

Av Emelie - 27 november 2016 12:24

Jag är fortfarande helt övertygad om att min nya healingväg, Medical Medium av Anthony William, kommer att göra mig frisk, jag vet bara inte hur lång tid det kommer att ta. Förhoppningsvis kommer några av mina symptom att vara borta inom ett år.

Min syn på vad som är hälsosamt och vad som orsakar flera vanliga sjukdomar har verkligen förändrats radikalt sedan jag började studera Medical Medium, och eftersom de nya förklaringarna känns logiska och intuitivt sanna, så fortsätter jag att gå den här vägen och lära mig så mycket jag kan under tiden. Att man kan äta sig frisk har jag trott på ett tag, jag har bara inte riktigt vetat hur jag ska göra förrän jag hittade Medical Medium.

Min kost har förändrats väldigt mycket. En del av det jag trodde var nyttigt visade sig inte alls vara nyttigt, men jag gjorde ju så gott jag kunde innan jag hittade Medical Medium. Numera handlar mina matvanor mer om att få i mig så mycket ekologisk frukt och grönsaker som möjligt varje dag, och jag äter varje till varannan timme. För att få i mig mycket frukt och även olika kosttillskott i pulverform, så gör jag fruktsmoothies. En vanlig dag kan jag äta exempelvis:

Ett helt knippe stjälkselleri (som jag juicar)
3 äpplen
3 bananer (i smoothie)
1 apelsin (i smoothie)
5 dadlar
Någon söt frukt som jag gillar, som persimoner, päron, fikon eller mango.
Ett paket färsk spenat
En gurka (ibland juicar jag)
Ett paket blåbär (eller ibland andra bär, i smoothie)
Ett halvt paket färsk koriander (i smoothie eller på mat eller i sallad)
En halv citron (som jag droppar i vattnet jag dricker)
Några blad grönsallad
Någon/några grönsaker eller bönor, exempelvis broccoli, svarta bönor, kikärter, potatis, sötpotatis, blomkål, tomater, paprika.
Oftast lite nötter, mandlar, kokosolja eller avokado.

Alla ovanstående livsmedel har helande egenskaper för kroppen, medan mycket annat som anses nyttigt att äta inte alls är nyttigt, eller till och med är dåligt för kroppen. Det gäller alltså att öka mängden frukt/grönsaker/bär och minska resten. Ganska enkelt egentligen! Läs boken för mer information. Finns översatt till svenska.

Av Emelie - 20 november 2016 11:48

Det här är Hinikas Idefix. Han ska bli pappa till min kommande kull om allt går som vi hoppas. Han är hur mysig och trevlig som helst i temperamentet. Mamman blir Miss Emmi's Lova Lotus som bor hos fodervärd i Tuve. Troligen kommer jag att behöva en fodervärd från en hona ur den kullen, så hör av er om ni vill bli fodervärdar! Vi ska HCM-testa den 20 december och sen para på första löpet efter det. Dräktighetstiden är två månader. Spännande!


Och här är Lova:

   

Av Emelie - 16 november 2016 09:20

Jag har en dröm om en värld där alla människor lever i harmoni med naturen. Där det inte är tillåtet att spraya gift på växter eller dumpa det i haven. Jag har en dröm om en värld där barnen får leka i naturen och lära sig i skolan att vara en god vän och att odla sin egen mat. Där mat används som medicin. Där det är en mänsklig rättighet med mat, husrum och att med sitt arbete få bidra till helheten. Jag har en dröm om en värld där alla människor får göra det som de har fallenhet för. Där ingen har rätt att tjäna pengar på pengar eller roffa åt sig på andras bekostnad. Jag har en dröm om en värld är ingen har rätt till en lön som ligger skyhögt över någon annans. Där ingen människa kan få fördelar på grund av vem som som råkar vara deras mamma eller pappa. Där teknologin som finns på jorden används för hela mänsklighetens bästa. Jag har en dröm om en värld där de osjälviska och ödmjuka människorna får vara ledare. Där det är förbjudet att döda levande varelser, även djur, och där det är förbjudet att kriga. Jag har en dröm.

Av Emelie - 12 november 2016 17:21

Den här bilden visar ljuvliga kissebäbisarna Blossom, Buttercup (den mörkgråa) och Bubbles (den ljusgråa). De är snart fyra veckor gamla. Ida och Chistopher är nya uppfödare, och det här är deras första kull. Jag är deras mentor. En av ungarna ska de behålla och en ska en släkting köpa (de vet inte vilken ännu), men en av de små godingarna kommer att vara till salu! Kontakta dem på idahugdahl@hotmail.se!

Av Emelie - 5 november 2016 21:58

Innan jag började ändra min kosthållning så trodde jag ärligt talat inte att jag skulle klara det. Jag störde mig på politiskt korrekta människor som bara åt ekologiskt, men önskade innerst inne att även jag kunde låta bli att vräka i mig stora portioner choklad och glass varenda kväll när sötsuget satte in.

Och här är jag nu, ett antal månader senare, och jag lever så gott som enbart på frukt och grönsaker (mest ekologiska)! Och det känns så rätt, så intuitivt självklart, att frukt och grönsaker gör oss friska. Så måste det ju vara, eller hur?

Och ju mer jag lär mig om Medical Medium, desto fler berättelser läser jag om människor som blivit helt friska genom att följa hans råd. Jag kommer att bli en av dem, det vet jag, men det kommer kanske att ta lite tid!

Av Emelie - 4 november 2016 11:03

Många av dem som söker sig till den sibiriska kattrasen gör det för att de är allergiska mot katter. Som ni kanske redan har märkt, så håller jag för tillfället på att följa Medical Mediums (Anthony Williams) råd, för jag har bestämt mig för att bli frisk från alla mina krämpor, och i morse lyssnade jag på hans radioprogram om allergier, och jag vill gärna dela med mig av hans revolutionerande syn på vad som orsakar allergier och hur man blir frisk från dem.

För det första, så säger han att allergi och anafylaktisk chock är två olika saker. Självklart ska man undvika saker som ger anafylaktisk chock, men i det här programmet talar han inte om just det, utan bara om saker som visas när man gör allergitester.

Anthony William menar att det som gör att allergitester kan visa att vi är "allergiska" mot olika livsmedel är att när vi exempelvis äter äpple eller selleri, så finns det ämnen i den maten som börjar bekämpa patogener (ex. virus och bakterier) i kroppen. Det är den reaktionen som allergitestet tolkar som att vi är allergiska mot äpple eller selleri, men i själva verket är det den sortens mat som bekämpar kroppens inkräktare.

När vi däremot äter mjölkprodukter, ägg eller vete, så får bakterierna mat, och därför kanske allergitestet visar att vi "tål" denna mat. Men sanningen är att mjölkprodukter, vete och ägg gör att vi får mycket svårare att bli av med patogenerna.

Vad beror då så kallad laktosintolerans på? Jo, det beror på att när vi äter mjölkprodukter så börjar virusarna och bakterierna att hetsäta massor av mjölkprodukter, och sedan bajsar de en massa. Därför reagerar vi med att bli lösa i magen eller få magkramper.

Om du reagerar med att bli alldeles röd runt munnen när du äter ett visst livsmedel, exempelvis äpplen, så KAN det bero på att du, när du var liten, åt ett besprutat äpple, och idag reagerar din kropp på alla äpplen.

Så vad kan vi göra för att bli friska från allergier?

1. Sluta äta vete, ägg, rapsolja, soja och mjölkprodukter.

2. Börja äta så mycket frukt, bär, grönsaker och örter som möjligt, helst ekologiska. Här är en lista på några livsmedel som är särskilt hälsosamma enligt Anthony William: Sötpotatis, dadlar, äpplen, blekselleri (börja gärna dagen med ett glas färskpressad sellerijuice), vilda blåbär, bananer, papaya, grapefrukt, citronmeliss, oregano, timjan, rosmarin, salvia, färsk spenat, gurka, grönsallad, färsk koriander, rå honung.

Läs mer i Anthony Williams böcker, eller lyssna på hans radioprogram, för en mer komplett lista. Du kan även hitta många av hans recept på youtube. Lycka till!


Av Emelie - 2 november 2016 21:10

Vi brukar raka Elton varje år därför att han får så mycket tovor annars. I år blev rakningen på hösten, vilket blev kallt för Elton, så därför köpte vi kläder till honom. Visst är han söt?

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards