Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 10 december 2008

Av Emelie - 10 december 2008 20:54

Vad tror hon egentligen? Att hon ska få para sig igen? Det kan hon fetglömma!

Av Emelie - 10 december 2008 20:39

Jag fick just bilder från Madde, Arvids matte. Arvid är nu kastrerad och väger 4 kg. Visst är han en snygging?

Av Emelie - 10 december 2008 17:08

Ett par dagar i efterskott vill jag härmed gratulera A-kullen så mycket på 6-månadersdagen!!!!  Hurra, hurra, hurra!

Av Emelie - 10 december 2008 16:53

Nu har vi varit med kullen hos min favoritveterinär Husdjurshälsan i Högsbo. De var så noggranna och kollade katternas hjärtan med mera innan vaccinationen. Alla kissarna var friska och krya och Baltzar har redan fått ner sina båda testiklar i pungen!


De rekommenderade att de katter som ska på utställning före ett års ålder får en extra vaccinationsspruta, för att vara säker på att skyddet är tillräckligt bra. En utställning är ju en miljö där katterna utsätts för mycket smitta. Kan vara bra för alla med kattungar att veta! Numera är det levande men försvagat vaccin som rekommenderas till alla katter. Omvaccinering ska göras varje år.

Av Emelie - 10 december 2008 11:47

Alldeles nyss hände något väldigt dramatiskt: Jag hörde ett jamande från balkongen och där ute ser jag grannkatten Alice. Hon hade lyckats ta sig upp trots att balkongen är högt upp och innätad! Evora belv förstås nyfiken.


Eftersom jag är så påpasslig (!) så lyckades jag knäppa en bild på Alice. Sedan tänkte jag lyfta upp henne och bära ner henne till trädgården igen. Men då lyckades både Lisen och Evora smita ut på balkongen och Lisen var så arg så att hon nog helst ville döda lilla Alice (som är en väldigt snygg huskatt, liknar faktiskt en bengal). Alice flydde upp på balkongräcket och (tror jag) hoppade ända ner till marken! Det gick väldigt fort.


Under tiden gav sig Lisen på Evora, som hon i villervallan misstog för att vara Alice. Hon var helt bindgalen och ville klösa och bita. Som tur var så lugnade hon sig när hon såg att det bara var Evora. Vilken pärs!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards