Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under december 2008

Av Emelie - 3 december 2008 18:56

På katthemmet Kompis blogg kan man nu rösta fram årets kattblogg! Ni som läser min blogg förväntas givetvis rösta på min blogg!  ;-)


Gör så här: klicka på länken nedan och skriv en kommentar till det senaste inlägget om Årets bästa kattblogg, skriv vem ni vill rösta på:


http://katthemmetkompis.blogg.se/


Idag har jag varit förkyld och har fått ställa in 2 kattbesök den här veckan. Eckhart Tolle säger: "surrender to the now". Det betyder ungefär att man ska träna på att acceptera nuet, även om det innebär att man ligger i sängen och är sjuk. Ja, jag SKA acceptera nuet!


Kattungarna är så gosefina så det är inte riktigt klokt. De blir nästan sönderpussade för att de är så underbara. Idag har Beata:


1 Först av alla bestigit vårt högsta katträd. (Sedan vågade hon inte komma ner.)


2 Utforskat diskmaskinen med dess innehåll. (Det skramlade en hel del och matte, dvs jag, var rädd att något höll på att gå sönder.)

Av Emelie - 2 december 2008 20:16

Så ropar Lisen. Men nej, det får hon inte. Inte nu i alla fall. Själv vill jag helst av allt gå i ide, tror jag. Eller flytta utomlands. Eller åtminstone skaffa en sån där lampa som liknar äkta solljus. Äta sötsaker kan jag också tänka mig att göra. Men inte så mycket mer än det.   ;-)

Av Emelie - 1 december 2008 19:40

En riktig utställningskatt är han. Nu finns alla fina bilderna att beskåda på:

http://www.3katter.blogspot.com/


Och vad han är lik brorsan Arvid!!! Bara lite ljusare.  :-)

Av Emelie - 1 december 2008 14:49

Så här fin var Amanda när jag hälsade på henne senast. Ska bli spännande hur hon ser ut när jag träffar henne innan utställningen på söndag!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards