Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 9 december 2009

Av Emelie - 9 december 2009 20:01

0104       lykades vina över superskurken   

Av Emelie - 9 december 2009 19:49

  

Jag känner mig inte längre frustrerad över bristen på pengar. Jag upplever det inte ens som en brist längre. Snarare är jag rik - på tid. Inte många människor i dagens samhälle har så mycket tid till att bara vara, bara leva, och det är en väldigt angenäm känsla. Jag saknar egentligen ingenting i mitt liv.  


Vi har pengar till vårt boende och till mat och gemensamma räkningar, det är det viktigaste. Jag har redan köpt alla julklappar och jag har ändå aldrig gillat att julhandla.   I januari får jag 3000 kronor igen, och de pengarna ska jag investera i en fortsättning på familjekonstellationerna med Caroline Wingolf på Hagakyrkan, kattmat och kattsand. Jag har en lista på kylskåpet där jag skriver upp allt som jag vill köpa när jag få pengar i januari, och det är faktiskt inte så mycket. Frihet kan se ut precis så här: frihet från pengaberoende!  


Mitt mantra lyder numera så här (jag har modifierat det lite): "Frisk, rik, stark, fridfull".  

Av Emelie - 9 december 2009 18:56

Claras matte skriver:


"Clara fortsätter att växa så att det knakar, så vi har börjat med att ha lite bättre koll på hur mkt hon käkar :*)
Men jag har en fundering kring hennes toabestyr.
 
Har fått lite kommentarer från grannar att det blivit mer kattbajs i området sen hon flyttade in.
Hon går ju på lådan, men gör vi något fel ändå? Ska vi städada den mer än 1 gång/dag? Ska vi byta till annan låda?
Clara verkar inte ha några problem med att sätta sig t ex mitt på en gräsmatta eller tom ovanpå det nät som jag införskaffat till sandlådan?!
 
Vore synd om hon inte kunde vara ute i alla fall nån gång/dag eftersom hon älskar att kuta omkring på gården. Men samtidigt vill vi ju inte att grannarna blir arga på henne...Tips emottages tacksamt!"


Min kommentar: Jag har själv tidigare haft utekatter, och det enda jag då kände att jag kunde göra var att hålla tummarna för att grannarna var välvilligt inställda, för katterna bajsade oftare utomhus än inomhus....Någon annan som har något tips?

 

C-kullen äter köttfärs. 


 

Bild på Clara som bebis. 

Av Emelie - 9 december 2009 01:02

  

Man hittar mycket kul när man kattbloggar. Här hittade jag en webcam från ett katthem i USA som heter Shadow cats. Om bilden är svart så beror det på att det är natt i USA. Försök igen vid annan tidpunkt! Bilden visar en volontär på katthemmet. Ibland får jag också lust att starta katthem...eller ha en massa katter hemma. Fem katter skulle jag vilja ha.

Av Emelie - 9 december 2009 00:27

  

Jag blir så glad varenda gång jag ser att någon har byggt hela sitt hus för att det ska passa katterna. Men så har de många katter också. Kolla in det här japanska huset!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards