Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Emelie - 15 december 2009 23:05

Försäljningen av ME-prylar har börjat komma igång lite smått. Det gäller att vara uthållig och jobba långsiktigt tror jag. Flera av mina vänner och släktingar har köpt en eller flera produkter, vilket jag är tacksam över. I januari ska jag boka in flera visningar med personer som har sagt att de är intresserade, det ska bli spännande. Många motiveras av att de får välja produkter till ett värde av 400 eller 500 kronor om de håller en visning med 4 eller 5 inbjudna deltagare. Men jag håller gärna visningar för en eller två personer också.


Lilla Lo har haft feberhallucinationer och skrattat i sömnen.... H känner sig också krasslig nu. Vi vet att det inte kan vara svininfluensan eftersom mormor G är vaccinerad. Och vi som hade tänkt göra så många roliga saker när mormor G och Henrik kom till Göteborg.... Bland annat skulle vi ha varit med på lussefirandet idag på Lotjejens skola. Saker blir sällan som man tänkt sig... Och det är verkligen inte första gången som jag är sjuk på min födelsedag....    


Jag har fått T.S: Elliots klassiska bok om katter i present av Hs mamma, och den läser jag högt för Lilla Lo. Nu hoppas jag verkligen att hennes feber ska gå över snart!


H och jag hann gå på bio i söndags medan vi hade mormor G som barnvakt och innan vi hunnit bli sjuka. Vi såg filmen Bröllopsfotografen och den var riktigt bra. Huvudpersonen påminde lite om mig: någon som börjar med två tomma händer och strävar mot en dröm, trots motstånd från flera håll....

      


Lucida och Cornelia har mycket kul ihop nuförtiden. De skojbrottas och jagar varandra runt hela lägenheten. Cornelia och Lisen kan också jaga varandra ibland, däremot vill inte Lisen leka med Lucida. Hon är inte ovän med Lucida, inte alls, men hon vill markera att det är hon som är äldst nu. Lisen blir även sur när hon gosar med mig och någon annan katt kommer fram och vill vara med. Då går hon bara sin väg... Det känns som att Lisen är den som trivs sämst med den nuvarande kattkonstellationen, vilket är lite tråkigt. Hon är på något sätt den katt som tar för sig minst av människornas uppmärksamhet, och därför hamnar hon lätt i skymundan. Hon är inte heller den som besökare i första hand blir förälskade i, eftersom Lucida numera stjäl hela showen, uppbackad av charmtrollet Cornelia....


Däremot är det rörande att varje gång som Lucida ska badas, så kommer både Lisen och Cornelia in i badrummet för att vara "stödkatter" åt Lucida. Lucida tar det ganska bra, och jag kommer att fortsätta bada henne regelbundet, så att hon ska vänja sig. Lucida har även vant sig vid att ha selen på sig inomhus, men jag har ännu inte haft henne ute i koppel.


En egenhet med Lucida är att hon ofta "pip-jamar" och tittar på mig som om det vore hemskt synd om henne. Och när jag lyfter upp henne, så fortsätter hon med sina små pipljud som för att understryka att hon verkligen behöver extra uppmärksamhet. Hennes favoritplats är framför datorn (men bara när någon människa sitter där): först sitter hon och tittar intresserat på skärmen, sedan lägger hon sig helt enkelt ner och sover på den smala platsen mellan mig och bildskärmen. Hon spinner en hel del som för att tala om att det är precis så här hon vill att det ska vara. Just nu tycker jag att smeknamnet "lussekatten" passar henne väldigt bra!   



Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards