Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 28 december 2009

Av Emelie - 28 december 2009 23:26

Visste ni att det finns en skola i USA där lärarna bara får lära ut det som varje barn har frågat efter? Det tycker jag känns så himla rätt! Klart man bara ska behöva lära sig det som man själv vill ha svar på! Skolan heter Sudbury Valley School i Massachusetts 

Av Emelie - 28 december 2009 22:31

Det skadar inte att ibland sätta sig och skriva ner vad man verkligen gillar. Det fungerar nämligen så att det man fokuserar på blir större, det är en universell lag. Fokusera alltså bara på det du vill ha mer av och det du gillar och känn samtidigt de positiva känslorna, så kommer du att få mer av det. Det spelar ingen roll om det är något du redan har eller något du önskar att du hade. Du kommer att få det om det är vad dina tankar och känslor primärt är fokuserade på.  Enkelt va?     Här är min lista:


  • Att ha tillräckligt mycket pengar för att göra det jag har lust med och ändå kunna spara en hel del. Till exempel skulle jag vilja resa till Kanarieöarna varje vinter och till San Francisco någon gång för att hälsa på M. Investera i min kattuppfödning. Köpa nya kläder och skor. Gå spännande kurser.
  • Att vara kreativ: få idéer som jag sedan förverkligar, exempelvis affärsidéer. Känna att jag har styrkan att genomföra det jag vill göra. Känna att jag kan skapa det liv jag vill leva.
  • Att må bra oavsett livssituation. Att veta att jag kan förändra min inställning till yttre händelser så att jag inte behöver vara beroende av dem för att må bra.
  • Att umgås med trygga, positiva människor som jag känner mig upplyft av.
  • Att umgås med katter och kattungar (och andra djur). Att uppleva vacker natur på nära håll.
  • Att ha ett vackert, välstädat hem och en familj som jag älskar att vara med.
  • Att känna att min kropp och själ är i sådan balans att jag har en massa energi att göra det jag har lust med och mår bra av.
Av Emelie - 28 december 2009 17:55

Idag har vi haft två gäng med "provsniffare" här. Det gick ganska bra medan de var här, men nu återstår testet att sova på kattpälsen som de fick med sig hem. Vi håller tummarna för att det ska fungera med allergin för alla parter! Fördelen, som jag ser det, med att sälja en katt till en allergifamilj, är att de bryr sig extra mycket om sin lilla kisse, eftersom de kanske annars inte hade kunnat ha katt alls. Nackdelen är förstås att det kanske inte fungerar med allergin, och katten måste då omplaceras. (Som tur är så har det aldrig hänt någon av dem som köpt katt av mig.)

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards