Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 30 december 2009

Av Emelie - 30 december 2009 19:36

"Så ytterst märkligt att du inte fick jobbet, jag kan inte tänka mig någon som är lämpligare som chefredaktör än vad du är. Du skriver så mycket intressanta artiklar om katter på din blogg.
Mitt förslag är att du öppnar en "nät-tidning" så att du kan ta betalt för dina upplysningar och din intressanta information om katter på nätet.
Kolla upp hur andra tidningar gör när de tar betalt. Jag lovar att jag skall prenumerera på din nättidning."


Min kommentar: Tack så jättemycket Catarina för att du tror på mig och för att du tipsade mig om jobbet och om att jag faktiskt skulle kunna starta en egen nättidning! Det är guld värt!!!   

Av Emelie - 30 december 2009 18:47

Jag skulle vilja köpa en ny katt att trösta mig med.....  


Har redan hittat en underbar hankattunge! Tänk om vi kunde gå ihop två eller tre uppfödare och köpa honom! Och tänk om det fanns någon som ville vara fodervärd!   

Av Emelie - 30 december 2009 17:09

Jag känner mig ledsen och besviken för att jag inte fick jobbet. Det har alltid varit min högsta dröm att ha ett intressant arbete, så jag har svårt att komma över det här, fast jag försöker tänka positivt....Det känns som att någon har slagit mig hårt med en slägga. Jag skulle vilja slå dem tillbaka för att de inte fattar att jag faktiskt har något att komma med och att jag skulle kunna göra deras mossiga tidning till en inspirerande oas för alla kattintresserade. Hur ska man orka fortsätta tro att man kan få allt det goda man vill ha i livet när sånt här händer?  

Av Emelie - 30 december 2009 14:53

  


Jag har uppdaterat det här inlägget under 2012, då jag har ändrat mina rekommendationer, och det har kommit en ny sorts kattmat sedan inlägget skrevs.


Jag rekommenderar att man ger ett foder som heter "Royal Canin Neutered Adult Maintenance" till kastrerade ungkatter. Fodret finns bara hos veterinärer. Man mäter upp en begränsad mängd morgon och kväll enligt instruktionerna på förpackningen. Fodret finns både som torrfoder och våtfoder. Det är enklast att aldrig ge katten någon annan föda än denna, men om du gärna vill ge färskfoder ibland så rekommenderar jag kokt ägg (gärna med malt äggskal), rått kycklinghjärta eller rått kött med råa ben. Väg katten en gång i veckan efter kastreringen så att du tidigt kan upptäcka och stoppa en viktuppgång. Du väger katten genom att hålla i katten och ställa dig på vågen. Sedan jämför du vikten med din egen vikt utan katt.


Fodrets kvalitet är viktigt, så jag tycker att det är bra att satsa på ett fodermärke som veterinärer använder, det borgar för kvalitet. Om sammansättningen av mineraler är fel, vilket det ofta är hos billiga foder, så kan katten få problem med urinvägar eller njurar. Se till att katten alltid har tillgång till friskt vatten, som står en bra bit ifrån matskål och toalåda. 


En sak som du som ägare enkelt kan göra för din katts hälsa är att vara noga med att begränsa kastrerade katters fodermängd och att du väljer ett kastratfoder av hög kvalitet. Kastrerade katter har annars lätt att gå upp i vikt, vilket i sin tur kan leda till en rad olika följdsjukdomar. Så om du är mån om din kisses hälsa så är du noga med fodret du ger till din katt.


(Bilden visar Beata Bebop.)
Av Emelie - 30 december 2009 13:21

"Åh nej! Dom vet inte vad dom missar, du hade så himla många bra idéer juuu! Vi får väl starta en egen tidning ;)"


Min kommentar: Tanken har faktiskt slagit mig...  

Av Emelie - 30 december 2009 13:08

Jag kan uppleva den högsta formen av välstånd, välmående och välbefinnande oavsett vad som sker i det yttre. Jag behöver inte ha ett jobb för att få pengar. Jag behöver inte ha ett jobb för att må bra. Därför väljer jag att må bra just nu!!!! Tack vare att jag har hittat Abraham-Hicks så behöver jag aldrig må riktigt dåligt igen. Se det här videoclipet så kanske ni förstår vad jag menar:

Av Emelie - 30 december 2009 11:03

Det var en man med väldigt lång erfarenhet av att göra tidningar som fick jobbet i stället.....  

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards