Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Emelie - 2 december 2009 22:44

  

Njut av min snygga katthemsida som jag har lagt ner så mycket tid och pengar på, snart är den ett minne blott.....Att betala 85 kronor i månaden bara för en hemsida känns faktiskt lite magstarkt.


Bilden visar julgranskatten Billie (Businka) från förra året när hon fortfarande var en liten pisse. Jämför med de båda bilderna lite längre ner på bloggen så kan ni se vad som har hänt på ett år. Billie Bling, som hon heter i stamtavlan, ska eventuellt få kattungar någon gång, vi får se.

Av Emelie - 2 december 2009 21:32

Jag har alltid varit mer för små tillställningar än stora, och jag gillar ju inte att laga mat och städa, så därför kläckte jag den briljanta idén att vi ska gå på vegetariskt julbord på Govindas för att fira att jag fyller jämnt. Mamma och min bror Henrik kommer ner från Umeå och stannar i fyra dagar, så de kan även få se lussetåget på Lilla Los skola. Två vänner, varav en med barn i Los ålder, kommer också med till Govindas. Det blir mysigt, tycker jag.   


Jag har förresten bestämt mig för att bli officiellt testhem för allergiker nu. Ska bli intressant att se hur många det blir som kommer hit och "sniffar". Kan ju alltid passa på att berätta för dem om Marja Entrich.... Den här veckan har jag förresten, trots att jag bara är ett inofficiellt testhem, tre "provsniffare" på besök samt två frilansjournalister som ska skriva ett reportage om allergivänliga katter.



Av Emelie - 2 december 2009 19:00

Nu har jag ett förslag: Kan inte någon människa i Göteborgsområdet köpa Dacapo eller Delvin från Spinnsibs uppfödning, så kan jag få köpa ett par parningar senare? Snälla Katarina....      

Av Emelie - 2 december 2009 15:41

Det här med att börja ta kontroll över sin ekonomi känns himla bra. Det ord jag i första hand tänker på är empowerment.


Nu har jag räknat ut att kostnaden för att vaccinera, chipmärka och besiktiga 3 kullar med 6 kattungar i varje är 13140 kronor. Det tar tre och en halv månad för mig att spara ihop de pengarna förutsatt att jag inte har några andra kostnader alls under den tiden. Sedan tillkommer ökade kostnader för kattmat och kattsand, avmaskningsmedel, kostnad för kullregistrering hos SVERAK, modersmjölksersättning osv. För tre kullar med 6 ungar i varje blir det då sammanlagt över 20000 kronor, vilket är nästan 7 månaders intäkter.   Och då ska ni veta att en massa andra kostnader inte är inräknade, som till exempel inköp av avelskatter, resor, utställningar, försäkringar, HCM-test, blodgruppering och vaccinationer, leksaker, mat och sand. Min plan är att om jag börjar skriva upp precis allting som jag köper under ett år och sedan räknar samman, så kan jag också få en exakt bild av vad maten och sanden och allt det andra verkligen kostar årligen.


Som tur är så kommer jag förhoppningsvis att få in tingningsavgifter innan kattungarna flyttar hemifrån, annars hade det aldrig gått runt. Jättebra verkligen att jag börjar räkna på det här.

Av Emelie - 2 december 2009 14:17

"Det blir mer och mer sällan att vi skriver till dig - lite tråkigt. Vill i alla fall hälsa från oss och meddela att Delphie mår som en prinsessa. Hon är riktigt tung nu - ska väga henne snart. Hon myser omkring och gosar - lika busig fortfarande. Hon rev Molly på benet en kväll (av misstag) men det berodde på att Molly hade på sig röda knästrumpor och satt och viftade med benen. För Delphie var det inga ben, utan svängande röda härliga saker - så hon lekte med dem!

Skickar med en bild på henne och Melker då de ligger och myser ihop. Ha det gott framöver. Lovar att höra av mig snart!"

  

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards