Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 22 december 2009

Av Emelie - 22 december 2009 20:43

"Tack för julhälsningen! God jul önskar Arvid med familj. :)"
  

Av Emelie - 22 december 2009 19:01

  

"Jag hoppas att anställningsintervjun gick bra - håller tummarna.
Vi åkte till landet i helgen och tog det lugnt. Delphie satt i fönstren och tittade ut. Jag lade ut brödsmulor i hopp om att hon skulle få lite spännande saker att titta på, men fåglarna var som bortblåsta tyvärr.

Vi satte på henne selen och det gick riktigt bra. Tog med henne ut i snön så hon fick sniffa på det vita. Vi hade inte med själva kopplet, bara selen, så jag fick hålla i henne. Det var tydligen väldigt intressant!! Vi ska ta med henne ut mera, eftersom hon tycks gilla att kolla runt. Till våren har vi ju dörrarna öppna och då är det skönt för henne att kunna gå ut lite också.
Hon kommer att bli en bra flugjagare - det såg vi vid tidigare besök :)

Nu väger Delphie över 3 kg; hon är riktigt tung att lyfta! Men fortfarande så underbar och go!! Vi är alla så fästa vid henne :) Hon har tagit sig an en röd fleece-kude (som jag sytt till en dockvagn) som hon släpar runt på i munnen. Den är hennes "bebis"! Ibland drar hon runt på en liten fleecefilt i munnen. Dags att gå till farbror doktorn efter nyår.

Vi vill passa på att önska dig en God Jul och Gott Nytt År!!"

Av Emelie - 22 december 2009 18:48

Idag kom SVERAKs tidning Våra Katter i brevlådan, och till min glädje upptäckte jag att min insändare om obligatorisk märkning av katter fanns med på sidan 43! Kul!


Jag lade också märke till att Margitas nya stamnamn, Senga's, fanns med på sidan 17, och att vårt senaste SäSK-möte gav resultat i tre nya uppfödarcertifieringar bland sibbeuppfödare här i Västra Götaland: Minjas Juvel, Silveråsen's och Zarev (sidan 44). Och inte nog med det: på sidan 18 finns en bild på avelshanen som vi anlitat till de tre första kullarna: Yakov och hans matte Felicia. Grattis till er alla!  

Av Emelie - 22 december 2009 16:40

    

Nu när jag inte har någon hemsida längre, så tänkte jag att det kunde vara på sin plats att visa att jag är diplomerad uppfödare och att jag gått kursen Pawpeds G1.

Av Emelie - 22 december 2009 14:31

Nu har jag varit på anställningsintervjun, där jag träffade Kent Åkerberg och Christina Kristensen. Det var ett jättetrevligt möte, och personkemin kändes bra. Så här i efterhand kommer man förstås alltid på saker som man hade kunnat göra eller säga annorlunda, men i det stora hela kändes det väldigt positivt! I mellandagarna får jag besked. Sammanfattningsvis så jag man säga att jag har svårt att tänka mig ett jobb som jag hellre skulle vilja ha....  

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards