Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under oktober 2009

Av Emelie - 7 oktober 2009 22:13

Självklart kommer jag inte att kalla henne för Lucifer! Det var bara ett skämt. Lucida är jättefint tycker jag!Glad


Eller förresten, kanske jag skulle börja kalla dem för Larven, Korven och Lussebullen?Flört

Av Emelie - 7 oktober 2009 16:18

....på Lisen, Cornelia och Lucida: Ludde, Conny och Lucifer!SkrattandeSkrattandeSkrattande

Av Emelie - 7 oktober 2009 14:29

Jag har haft lite kontakt med Göteborgs katthjälp om att jag skulle vilja vara med och hjälpa till på något sätt. Men de är lite tveksamma till den moraliska aspekten i det hela: är det rätt att föda upp katter när det finns så många kissar som saknar hem? Jag förstår deras synsätt, men jag tror att vi har mycket att vinna på ett samarbete mellan uppfödare och katthem. Jag har nu mailat min syn på saken, så får vi se vad de tycker.Glad



Av Emelie - 7 oktober 2009 11:07

      

"Det var så vackra färger i morse att jag bara var tvungen att ta ut Beata och fota lite. Visst är hon fin! Hon har verkligen blivit stora damen. Hennes personlighet är dock som en lite busig kattunges. Hon älskar att busa och jaga både mig och "brorsan" Bagheera Däremellan är hon riktigt kelig."

Av Emelie - 6 oktober 2009 22:45

    

Lucida, Lucida, det borde vara straffbart att vara så där söt! FlörtDu är som en bakelse som man bara vill äta upp! Fotot är taget av Deltas uppfödning utanför Umeå.

Av Emelie - 6 oktober 2009 22:17

  

Guro undrar i en kommentar var man får tag på den roliga leksaken från "Cat it". Mitt svar är att jag köpte den på en djuraffär, och om du vill Guro så kan jag köpa den till dig och så kan Hilding ta med den till Norge när han hämtar Lucida. Jag betalade sammanlagt 769 kr och då fick jag ändå lite rabatt. Det som jag köpte bestod av 4 olika paket: två likadana "bollbanor" och två "klös- och känn-grejor" som man sätter i mitten. Bollbanorna är helt klart roligast för katterna, men klös- och känn-grejorna är rätt snygga. Man kan hälla kattmynta på dem också. Men jag tror egentligen att det går lika bra med bara banorna.

Av Emelie - 6 oktober 2009 21:03

Har ju försökt ge Lisen och Cornelia en diet bestående av enbart torrfoder. Men det har inte funkat så bra. Lisen har kräkts en massa, trots att jag de senaste två dagarna bara har gett dem ett torrfoder för känsliga magar. Dessutom har de ätit väldigt lite. Så nu får vi återgå till en påse våtfoder om dagen igen.....

Av Emelie - 6 oktober 2009 19:53

Kunde inte låta bli att köpa den här underbara (men dyra) kattleksaken i form av en kulbana från Cat it idag! Cornelia älskar den! Bra för innekatten också att få träna på att "jaga". Ett av "välfärdsproblemen" för innekatter idag är ju att de är understimulerade.

      

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards