Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Emelie - 9 oktober 2009 15:34

Jag kanske ska börja praktisera igen. Det är med blandade känslor som jag tänker på det, för om det visar sig att jag inte orkar jobba heltid så ryker en del av min, redan låga, a-kassa. Om jag bara orkar jobba halvtid så får jag till exempel bara hälften av den inkomst som jag har idag. Visserligen kan jag ansöka om sjukpenning för resterande del, men det vill säkert inte Försäkringskassan gå med på, sedan den borgerliga regeringen bestämde att alla som är sjuka inte ska få sjukpenning. Så då sjunker våra inkomster i familjen dramatiskt. Jag får hålla tummarna för att jag klarar av heltidsarbete och att människorna på arbetsplatsen förbarmar sig över mig och ger mig en tillsvidareanställning. Glad Det skulle kännas väldigt tryggt och bra, har inte haft någon sådan anställning i hela mitt snart 40-åriga liv. Så nu får jag börja slicka väldigt mycket röv och låta blir att upphäva min stämma när jag tycker att något på arbetsplatsen är fel. Flört


Sedan har det hänt andra saker här som har fått mig att bestämma att jag inte ska ta någon kull på Amanda förrän tidigast till sommaren, vilket innebär att det inte blir några kattungar hos Miss Emmi's på ett bra tag...Rynkar på näsan

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards