Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Emelie - 5 oktober 2009 21:19

Hur många tror att alla dessa 54000 sjuka människor kommer att kunna få ett jobb nu när de inte längre får sjukpenning? De flesta av dessa personer är runt 50 år gamla och vi vet redan att de är sjuka. Men ändå ska man satsa 15 miljarder kronor på att få ut dem i arbetslivet. Vore det inte bättre att satsa på att hjälpa alla unga, friska, arbetslösa människor att få jobb i stället?


Hur kan regeringen tro att det helt plötsligt ska uppstå fler jobb bara för att en massa sjuka människor blir fattiga och får leva på socialbidrag? Och hur många arbetsgivare vill anställa någon som är 50 år och sjuk? Och på vilket sätt tror man att man hjälper dessa sjuka människor att bli friskare genom att ta ifrån dem deras sjukpenning? Klart som korvspad att oron för framtiden gör dem sjukare. Nej, jag tycker det är för bedrövligt!Skrikandes

Av Emelie - 5 oktober 2009 19:29

Margita skrev: "Håller med Sara! Mycket bra initiativ!! Finns det något jag kan hjälpa till med? "


Mitt svar: Om du vill får du gärna vara med och skriva under min motion som jag ska lämna in till Spinneriet och kanske kommer det att bli en del debattartiklar i tidningar också. Ju fler man är som skriver under desto bättre, tror jag. Idag har jag förresten skrivit en artikel till Spinneriets tidning, men den är redan inskickad.


Har haft mailkontakt med Djurens rätt och de är inne på precis samma spår som jag. Siw, som hon heter, förklarade för mig att SVERAKs register är en sak, men om det blir en lag så ska det vara en myndighet, Jordbruksverket, som håller i det. Så är det för hundar och det är ett lagbrott att inte registrera sin hund där.


Djurens rätt tycker också att man likt Norge ska ha statligt finansierade kastreringskampanjer för katter och att det liksom i Finland ska stå i lagen hur kringspringande katter ska hanteras, så att det blir lika överallt. Jättemånga bra förslag, alltså.Glad

Av Emelie - 5 oktober 2009 10:38

Vivi skriver: "Kommeriellt foder ?? Vad menas med kommersiellt foder ...för då tänker jag på sådant foder man köper på t.ex ICA

Mvh Foder ickevetaren ;)"


Mitt svar: Med kommersiellt torrfoder menar jag bara torrfoder, alltså torr mat som man köper färdig i affären till skillnad från kattmat som man gör själv. Det finns kattägare som gör något som kallas för "BARF", och det är rått kött och inälvor som de blandar ihop och portionerar ut till sina katter. Jag vet inte så mycket om det, för jag tycker det verkar så äckligt.Tungan ute (Men det är säkert mer naturligt för en katt än att äta torrfoder.) Har nu tagit bort ordet kommersiellt från omröstningen.


Bara en knäpp tanke: Tänk om kattmatstillverkarna skulle börja tillverka kattmat av det som vilda katter äter: små gnagare, fåglar och grodor.....Flört

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards