Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Emelie - 16 november 2009 19:59

Idag har jag bokat in 3 nya Marja Entrich-visningar!!SkrattandeSkrattandeSkrattande Kom igen nu alla mina kära bloggläsare: boka in en visning ni också!!!!FlörtSkrattande

Av Emelie - 16 november 2009 14:02

  

Nu när jag var inne på Katthemmet Kompis hemsida igen, så fick jag syn på underbara Atena, som är blåtigré i färgen. Vilken liten skönhet!


Av Emelie - 16 november 2009 12:32

Maja skrev: tack för infon ! ;) googlade för jag funderar på att skaffa en raskatt så småningom och ställa ut. Kan man bara åka och kika om man är nyfiken månne? Jag trodde inte jag var en kattmänniska, men jag hade fel :) Har inte bestämt mig vad jag ska skaffa för raskatt så jag kikar runt lite :)


Min kommentar: Ja, det går jättebra att besöka en kattutställning och prata med uppfödare, titta på katter osv. Maila eller ring mig gärna om du har fler frågor! saga_emelie@hotmail.com

Av Emelie - 16 november 2009 10:51

  

"I fredags stötte jag ihop med Camilla och hennes dotter Therese på
vårdcentralen, och då fick jag veta att Kajsa mår utmärkt, att hon
har tagit över familjens soffa och adopterat husse Leif. Hon har
blivit tjock (inte så bra, kanske) och sover tryggt i en korg. Jag
fick se bilder av henne i Thereses mobiltelefon och hon var sig lik,
så söt som jag minns henne. De andra katterna bråkar inte med henne,
utan allt är frid och fröjd."

Av Emelie - 16 november 2009 10:39

På fredagskvällarna brukar hela familjen titta på Idol på TV. Det jag framför allt gillar med Idol är att det är något som hela familjen kan göra tillsammans samtidigt som vi har lite mysmat framför TVn. (För att vara lite nyttiga brukar vi ha nötter och grönsaksstavar som vi dippar i guacamole förutom chokladen, som alltid ska finnas med.) I år ska förresten Yakovs mattar Maria och Felicia vara med som publik på Idolfinalen, så då får vi kolla extra noga om vi ser dem!


Jag tycker att det är spännande att se att det finns så många oupptäckta talanger runtomkring i vårt land. Det enda jag inte gillar med Idol är programledaren och juryn. Dem hade de gärna kunnat skippa för min del. Särskilt den juryn som de har i år. Mina tre favoritartister i år är tjejerna Reza, Mariette och Tove: de är störtsköna alla tre, och jag önskar bara att de skulle lyssna mindre på den gnälliga juryn och mer på sitt eget hjärta. Men mitt största musikögonblick i Idol alla kategorier var när Amanda Jensen sjön Hallelujah i finalen. Jag ryser varenda gång jag hör den!Skrattande


Av Emelie - 16 november 2009 01:59

  

Jag tycker så mycket om Katthemmet Kompis och deras blogg! Du kan lätt vara med och stötta katthemmets verksamhet genom att sätta in pengar på deras plusgirokonto: 

35 74 82-9, skriv "faddergåva". Alla bäckar små....Skrattande





Den här söta ungkatten, Mimmi, är en av Katthemmet Kompis vackra små kissar. Hon har nyss fått vara med på en kattutställning arrangerad av Calmare kattklubb tillsammans med tre av de andra katterna från katthemmet, för att Katthemmet Kompis skulle kunna visa upp sin verksamhet och samla in pengar. En jättebra idé tycker jag, och ett bra sätt för ett katthem att skapa kontakter med kattintresserade. Även min favoritkatt Nero, som jag tidigare skrivit om, fick vara med på utställningen, och jag kan tänka mig att det var många besökare som blev kära i dessa små sötnosar!!!! Vi håller tummarna för att alla snart ska få nya, kärleksfulla hem!Skrattande

Av Emelie - 16 november 2009 01:21

Jag hittade en sån charmig gammal docksäng på Grindkullens hemsida. Och till en fantastiskt bra pris, dessutom! Så här ser den ut:

  

Fick en idé att man skulle kunna ha den som säng till en kattunge. Perfekt för dig som gillar en lite mer gammaldags, romantisk, stil till din katt. (Liksom för dig som ser din katt som en liten bebis, och det gör vi väl lite till mans eller kvinns, eller hur?Flört)

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards