Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Emelie - 3 november 2009 23:24

...Inte så himla kul för Angelica kan jag tänka mig, men tyvärr är det sånt som kan hända när en hane blir fertil. (Han är nu 6 månader gammal.) Jag har tipsat Angelica om att sätta in Feliway i stickkontakten och nu får vi hålla tummarna för att det hjälper. Planen är att vi ska para honom med Lisen redan vid 10 månaders ålder och sedan med en hona till och med Amanda. Sedan har han antagligen gjort sitt som fertil. Vi hoppas att allt ska gå bra och att han får vackra, gosiga kattungar! Ni som är intresserade av en parning någon gång i mars-juni får gärna kontakta mig!  

Av Emelie - 3 november 2009 23:19

    

Nu har jag under en tid satt upp massor av rivlappar för Kattkommando Syd, och i min enfald så trodde jag väl att antalet katter som behövde nytt hem hade minskat åtminstone litegrann tack vare mina ansträngningar. Men icke. När jag går in på Kattkommandots hemsida så ser jag att det fortfarande finns massor av katter i Göteborgsområdet som söker nytt hem, bland annat denna vackra smokefärgade kattflicka. Nikita, som hon heter, bor med sin kattbror i ett jourhem i Härryda. Därför kanske det är lämpligast att båda två får flytta till samma hem?


Hjälp till du också med att sätta upp rivlapppar: http://www.kks.nu/downloads/riv_permanent_hem.pdf

Av Emelie - 3 november 2009 18:56

Precis när jag hade skrivit om mitt drömliv så hittade jag den här nya ekobyn som ska byggas i Kroppefjäll:

http://anastasia-sweden.ning.com/group/ekobyn/forum/topics/bilda-stiftelse-foer?xgs=1 Jag har själv varit i Kroppefjäll när jag bodde i Mellerud, och det är jättevackert!!!!Glad

Av Emelie - 3 november 2009 18:31

      

Jag är så fascinerad av hennes ögonfärg. Ögonen ser bruna ut på bilderna. Har aldrig tidigare sett en katt med så mörka ögon. Det ska bli så spännande när H kommer hem med henne på lördag. Jag ser fram emot att träffa henne och lära känna henne. Tack Guro för att jag får förtroendet att ta hand om den här lilla "drömtjejen"!Skrattande

Av Emelie - 3 november 2009 16:56

Jag och H har två gånger tittat på filmen "The Secret" tillsammans. Nu övar vi oss på att tänka på det vi vill ha, snarare än det vi inte vill ha. Igår så frågade jag H hur han skulle vilja leva sitt liv om han inte behövde ta en massa ansvar och tänka på sin försörjning. Hans drömliv handlade om att åka skidor och snöskoter på vintrarna och bada i havet och åka båt på somrarna. Han ville åka motorcykel också. Och ha mycket tid med familjen. Ibland ville han bo i Grekland och ibland på en skidort och ibland vid havet. Jag tyckte mycket om att höra honom berätta om sitt drömliv.


När han ställde samma fråga till mig så tog det ett tag, precis som för honom, innan jag riktigt fick kontakt med mina inre önskningar, det som jag verkligen kände glädje inför. Så här ser mitt drömliv ut:


Under ett par års tid så reser jag och H och Lilla Lo runt i världen och besöker olika andliga center och ställen där människor har valt att leva i gemenskap utifrån sin lycka och passion. Det kan exempelvis vara platser där man sysslar med ekologisk odling, kroppsterapier, andlig utveckling osv. Vi stannar så länge det känns rätt på varje ställe och jag tar emot mycket coachning, healing, massage, kunskap och inspiration från många olika ljusbärande människor i dessa sammanhang, och vi upplever oss synkronistiskt vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Jag är med på många olika retreater och kurser och föredrag och de hjälper mig att komma i kontakt med mitt sanna väsen och få kontakt med min inre gudomlighet. Jag skapar under denna tid och med hjälp av alla dessa fantastiska människor och vackra naturmiljöer, en stor trygghet i mig själv och en fullkomlig kroppslig och själslig hälsa och massor av energi och självförtroende som jag längtar efter att dela med mig av till andra.

 

H och Lilla Lo lär också känna nya människor som de upplever mycket glädje tillsammans med. De gör utflykter till vackra naturområden och de lär sig att de kan skapa precis allt det som de vill ha och att det inte finns några "måsten" i livet. Vi hjälper även till som volontärer med att arbeta med det som människor arbetar med på var och en av dessa "spiritual communities": odling, matlagning osv. Under hela den här tiden ger vi Lilla Lo skolundervisning i form av en "hemskola", där jag och H hjälps åt med att vara lärare. Vi har så mycket roligt ihop och vi känner en underbart stor frihet av att leva här och nu!

När tiden känns rätt så flyttar vi till en av dessa "spiritual communities", som vi känner oss i samklang med (eller kanske vi vill starta en egen?), och lever där i närheten av människor som har en andlig inriktning i livet och som, precis som vi, tror att man kan skapa precis det man vill ha. Vi känner mycket glädje och gemenskap med dessa människor, och vi jobbar tillsammans med dem för något som känns större än oss själva. Vi inspirerar andra med vårt sätt att leva. Jag håller kurser och workshops där jag inspirerar andra och lär ut mycket av det jag själv fått lära mig. Jag skriver även böcker som sprids till många människor och ger inspiration. Om det känns rätt så fortsätter jag med min kattuppfödning förstås.


Det kändes så bra att på det här sättet uttrycka mina inre önskningar och det som ger mig glädje! Skrattande Hur ser ditt drömliv ut? Vad skulle ge dig den högsta formen av lycka? Skriv kommentarer!!!!Skrattande

  

Den här bilden hittade jag på Findhorns hemsida. Findhorn är en av de vackra platser som jag gärna skulle vilja uppleva!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards