Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 8 november 2009

Av Emelie - 8 november 2009 23:36

Det är många människor nu som är rädda för framtiden. De har hört talas om att slutet på mayakalendern ska infalla år 2012, och Hollywood håller på att producera en film som heter "2012". Men vad säger mayaindianerna själva? Deras första uttalande på väldigt många år kommer att presenteras i filmen "The Shift of the Ages" som kommer ut år 2010. Se den! Glad


(Läste förresten också att NASA har gått ut med en dementi där de säger att inget speciellt kommer att hända år 2012 (apropå Hollywoodfilmen.))


Av Emelie - 8 november 2009 15:12

  

Utvecklingen går snabbt framåt. Lucida och Cornelia har nu börjat vara i samma rum, och de fräser inte längre åt varandra.

  

(Enda undantaget var när Cornelia satt ovanför Lucida som på bilden. Då morrade Lucida lite samtidigt som hon rullade sig på golvet. Det såg väldigt roligt ut. Flört Sedan gäspade hon och slappnade av.


När Lucida lekte med en fjädervippa, så var hon inte ett dugg rädd för Cornelia, hon glömde helt bort att vara rädd!

    

Lucida har både ätit och upptäckt vattenskålen, kissat och bajsat. Flört Lucida är så liten och söt, och jag ser redan fram emot hennes framtida kattungar! Synd bara att inte Jasper kommer att vara fertil då....Flört

Av Emelie - 8 november 2009 12:22

I det senaste numret av Våra Katter, som nyligen kom ut, fanns inte ett spår av insändaren jag skrev om att införa obligatorisk märkning av katter. Däremot nämnde SVERAKs ordförande i sin ledare att SVERAK funderar på att börja samarbeta med djurskyddsorganisationer, vilket hon aldrig har skrivit något om förut, så det bådar ju gott för framtiden!Skrattande

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards