Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 11 oktober 2015

Av Emelie - 11 oktober 2015 20:59

Den första ungen föddes 18.15 och den sista 20.13 Alla vägde minst 100 gram. La Minelle var jätteduktig. Låt mig presentera:

Lova Lotus, brunspotted hona
Leopold Leopard, goldenspotted hane
Lo Lovebug, brunspotted hane
Linnea Lynx, brunspotted hona

Jag är otroligt lycklig över att en av hanarna är golden! Har alltid drömt om att äga en goldenfärgad sibir. Bilden visar hur han ser ut som nyfödd. Visst ser han ljus ut? Jag behåller nog honom på foder. Har har en lovande huvudform.

Jag tror jag ska kalla kullen för Goldenmirakelkullen.

Av Emelie - 11 oktober 2015 18:55

Det är en brunmönstrad!

Av Emelie - 11 oktober 2015 16:59

La Minelle alternerar nu mellan att morrande lägga sig i bolådan i hallen och stanna där en stund, och att gå in i vardagsrummet och lägga sig en stund på golvet. Troligen underlättar det för värkarna att komma igång. Själv sitter jag på golvet i hallen med ryggen mot ytterdörren. Hon vill att jag ska sitta där. Hon har krafsat upp några av handdukarna som jag lagt i lådan.

Av Emelie - 11 oktober 2015 15:43

La Minelle visar tecken på att vilja föda. Hon har nu lagt sig i bolådan som det var tänkt att Caelyns ungar skulle födas i, en låda som nu står i hallen. Vid förra förlossningen försökte jag flytta ungarna dit för att ha som bolåda, men då ville hon inte ha med den att göra....och jag som hade tänkt lämna den bolådan till Caelyns matte ikväll!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards