Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under augusti 2009

Av Emelie - 8 augusti 2009 12:03

Jag kallar ju D-kullen för schackkullen, och det passar bra när man ser deras schackfärgade pälsar här på busbilderna!


Till Linda: ditt mail har inte kommit fram. Ring mig på 031-240971!

Av Emelie - 8 augusti 2009 10:55

Nu har jag anmält Cornelia till Västsvenska kattklubbens utställning den 1 november!

Av Emelie - 8 augusti 2009 01:06

Podruga har nu fått sin kull. Sex söta silverungar blev det: fyra killar och två tjejer!!!! Jag funderar på om ett par av dem kan vara silver shaded. Se dem på Guros hemsida!

Av Emelie - 7 augusti 2009 16:22

Plötsligt kom jag på att det inte är så lång tid kvar tills Amanda ska paras och fick tips av en annan uppfödare att det vora bra om både hon själv och hennes föräldrar HCM-testades innan parning. Så nu har jag börjat dra i några trådar här för att det ska börja hända lite saker. Har inte heller bestämt definitivt vilken hane det ska bli, för jag måste ta reda på lite mer fakta först.



Av Emelie - 7 augusti 2009 14:59

Devin är en underbart vacker katt med helt klarblåa ögon (som förstås kommer att ändra färg ganska snart). I teckningen är han lik sin söta syster Diva, med den lilla skillnaden att det vita på hans tassar slutar längre ner, så framtassarna är bara till hälften vita. På hakan har han en liten vit "droppe" och på magen är den vita teckningen avgränsad till två separata fält. Devin har en underbart mjuk päls och en fin personlighet. Han är lite kräsen med maten, men har ändå redan lärt sig att äta torrfoder. Troligen kommer hans kräsenhet att göra att han inte går upp i vikt så lätt när han blir vuxen, vilket är ett stort plus. Devin skulle passa bäst i en lite lugnare miljö, men skulle säkert inte ha något emot en liten djurkompis.

Av Emelie - 7 augusti 2009 14:54

Margitas favorit Diva är en väldigt kavat liten tjej, trots att hon är minst i kullen. Hon kommer gärna fram och vill gosa, och hon är inte kräsen med maten. Tycker om att gå på upptäcksfärd i lägenheten. Är en bedårande sötnos med hög charmfaktor. "Prat-piper" ofta och tittar på mig som om hon behövde räddad från någon farlig situation. På magen har hon ett vackert symmetriskt mönster av vitt, som också syns på alla fyra tassarna som långa strumpor och på hakan, som är helt vit. Skulle även hon passa bra i en familj med liv och rörelse.

Av Emelie - 7 augusti 2009 14:48

Nu har jag bestämt mig för att göra en liten presentation av de sötnosar i D-kullen som fortfarande inte är tingade. Jag börjar med Dylan. Dylan är alltid störst och först. Han kommer säkert att bli en bjässe på 7 kilo som vuxen. Han är den som vågar sig iväg längst på egna upptäcksfärder och han kommer gärna fram och vill gosa. En underbar charmkille är han helt enkelt! Skulle passa bra i en barnfamilj eller en familj med andra djur där han får mycket stimulans. Dylan är också lovande för den som vill ha en kissekatt att ställa ut på kattutställning.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards