Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under augusti 2009

Av Emelie - 7 augusti 2009 14:41

Av Emelie - 7 augusti 2009 09:45

Jag ska ge Lilla Lo den bästa presenten hon kan få: Jag ska börja bospara åt henne i HSB. Då kommer hon att kunna få tag på en lägenhet när hon vill flytta hemifrån, och slipper ägna 10 år av sitt liv åt att söka efter lägenheter (vilket jag fick göra). Vilken snäll och omtänksam mamma jag är!!! ;-)

Av Emelie - 7 augusti 2009 08:57

Kom på att det finns en viktig länk som jag inte har lagt in här på bloggen. Den går till Janitas design, som har sytt upp mitt snygga burskynke. Jag är jättenöjd, och har lånat ut det både till Sara och Peter och Margita. Kan verkligen rekommendera dem! Näste man att använda det blir vår fina kille Jasper! På bilden ser ni en liten Amanda.

Av Emelie - 6 augusti 2009 23:57

Det här är pinsamt att erkänna, men jag får faktiskt träningsvärk av att jobba praktiskt två timmar om dagen. Och det ironiska är att jag nu städar två timmar om dagen åt någon annan utan att få betalt för det och ändå lyckas jag inte förmå mig själv att börja städa ordentligt här hemma. ;-)


I morgon ska jag försöka komma ihåg att ta med mig grenar och maskrosor från vår trädgård till djuren på djuraffären.

Av Emelie - 6 augusti 2009 21:10

Förr fanns det sällskapsdamer, nu finns det sällskapskatter. Förr fanns det barnhem, nu finns det katthem. Hur kommer framtidens människor att se på vårt förhållande till katten? Gör vi verkligen katten en tjänst genom att hålla den som husdjur? Jag ska villigt erkänna att det för min del handlar mycket om egoistiska behov av att ha gulliga små kattungar omkring mig. Jag mår bra av det. Just nu brottas till exempel Domino och Devin här på golvet och Dylan klättrar upp på Hs gitarrfodral. Katterna har fått smaka leverpastej för första gången och särskilt tjejerna var överförtjusta. Men hur påverkar vi människor katterna som art i deras fortsatta utveckling? Jag vet inte, ärligt talat.

Av Emelie - 6 augusti 2009 10:12

Nu har Margita lagt ut fler bilder på mina katter på sin blogg!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards