Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Emelie - 20 oktober 2011 17:10

Blä vad det är tråkigt att inte ha några kattungar hemma. Det är faktiskt hela två år sedan jag hade kattungar i hemmet. Klädgarderoben där vi brukar ha kattungarna har hunnit bli belamrad med en massa bråte och jag har kattungemjölk som håller på att bli för gammal. Och inga hamsterungar kan jag trösta mig med heller.   Annars hade ju allt varit perfekt med kattungar just nu i tiden....


Och utställningen vi ska gå på är inte förrän i februari....Det finns en viss risk, det måste jag erkänna, att jag kommer att vilja para både Chanel, Cornelia och Amanda  samtidigt i vår, bara för att jag har sån abstinens just nu...  

     

Bilderna föreställer Algot, Arvid och Amanda som ungkatter.

Av Emelie - 20 oktober 2011 12:22

Det funkar helt enkelt inte att para hamstrarna. Lilla Peach fick antagligen bo ensam lite för länge så att hon vande sig vid det, och sedan var det kört. Vill inte utsätta dem mer för den stress som det innebär att försöka sammanföra dem. Jag har haft lite tankar på att köpa en ny hona till Yoshi, men jag tror inte att jag ska göra det, det är för mycket ansträngning för mig just nu. Jag får helt enkelt inse att hamsteruppfödning inte är för mig. Inte just nu i alla fall. Hamstrarna får fortsätta att bo i sina lådor och katterna får fortsätta att studera dem med stort intresse när de springer omkring. På köpet hann jag lägga upp en massa nyttig hamsterinformation på min hemsida, och förhoppningsvis kan det komma fler hamsterägare till del.


Jag är fortfarande förundrad över att så många djuraffärer inte har koll på vad de ska och inte ska sälja till hamstrar. Hamstervadd till exempel, fanns redan när jag var liten, men nu när man sedan länge vet att det kan skada hamstern så fattar jag inte varför djuraffärer fortsätter att sälja det. Det måste handla om att tjäna pengar på folks okunskap, tyvärr. Samma sak med maten. Hamstrar ska inte ha fröblandning som huvudföda, men ändå är det just vad 99% av alla hamsterägare fortfarande ger sina hamstrar. Hur svårt kan det va? Se min hemsida för mer info.


Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards