Miss Emmi's sibiriska katter

Direktlänk till inlägg 29 november 2010

En enda anmäld katt till behövs!

Av Emelie - 29 november 2010 12:42

Nu behövs det bara att en enda Miss Emmi's-katt till anmäler sig till utställningen, så får jag tävla i utställningsklass 17 (uppfödning) för första gången!  


När ni anmäler er: tänk på att ni behöver ett burskynke till utställningsburen, finns att köpa färdiga på nätet, till exempel här.


Glömde skriva en sak i förra inlägget: Kastrerad katt över 10 månader ska ställas ut i klass 10 och ska ha kasteringsintyg. (Det är mycket att hålla reda på.)

 
 
Ingen bild

Katarina och *Sibben Dylan

29 november 2010 13:01

Dylan är nu anmäld till uts. 110212-13, Mölndal folketshus... behöver hjälp med att veta vilken utställningsklass han tillhör... Sen får vi väl se om han kommer med.

Emelie

29 november 2010 17:19

Klass 10 eftersom han är kastrat. Det ska bli så kul att jämföra honom och Elton. De är så lika!

 
Ingen bild

Helena, Leons (Charlies) matte

29 november 2010 14:18

Oj, jag tänkte gå runt med han i hans älskade Kammoväska. men det kanske man inte får...?

Kan man i så fall få reda på måtten på burskynkena man behöver så att man kanske kan göra ett själv...?

Emelie

29 november 2010 19:05

Nej, katterna ska sitta i burar, så man behöver ett burskynke. Måtten är: Höjd 60 Djup 60 bredd 75 cm. Tips om hur man syr finns på nätet!

 
Ingen bild

Julia

29 november 2010 17:27

Jag skulle vilja vara på den med Fernando , men det är så mycket att ficksa ju , i din manual skulle man ha olika schampoon och något puder.

Och burskynke , det är så krångligt ! och kattklubb , :)

Emelie

29 november 2010 18:31

Jo, det är en del att göra, men puder och sånt får du låna av mig, förstås. Du behöver inte bada honom. Önskar att jag hade flera burskynken att låna ut...kanske jag skulle köpa det där fina svarta burskynket hos Janitas design med glada katter på....? Om du får låna burskynke av mig, följer du med då? ;-)

 
Ingen bild

Helena, Leons (Charlies) matte

29 november 2010 19:36

Läser om puder, shampo och balsam och gud vet vad. *Tittar lite på Lilleman som är vacker precis som han är*. Jag trodde faktiskt man bedömde mer på benstomme och "vilda" drag... Mycket är han, men eftersom han är ute så har en rejäl päls som mår bäst av att inte tvätta å dona.

Men vad gör man inte. En gång kanske inte gör nått. Ska nog också klippa bort ev barr och tovor =). Okej Emelie, om du hjälper oss "pudra till han" så ska vi göra vårt bästa här hemma.

Emelie

30 november 2010 22:08

Jag tycker inte du ska bada honom. Det räcker med att vi borstar och pudrar och att du klipper bort tovarna! :-)

 
Rebecca

Rebecca

29 november 2010 21:04

Hej! Vi tänker anmäla Esther häller på att anmäla oss till spinneriet nu. Vadå kattskynke,funkar inte en filt?

http://allergivanligkatt.bloggplatsen.se

Emelie

30 november 2010 22:12

Men gud vad skoj! Då kan jag ju vara med i uppfödningsklassen, ju! Då blir vi "Miss Emmi's-maffian"!

Visst kan man ha en filt, men katten känner sig tryggare om den har skydd runtomkring sig, därför är burskynke bra. Jag såg att det finns flera som säljer burskynken billigt på nätet, och ibland kan man hitta på blocket och liknande ställen.

 
Ingen bild

Julia

30 november 2010 17:19

Skulle så gärna :)

Men det är verkligen jätte mycket att göra , Massa scampoon och jag vet att Fernando inte gillar att bada så han kommer ju lida :(.Men måste man bada eller kan man bara ta "pudret" , Och vaccinations bevis , ..? har vi fått ett sånt ?:)
Och en liten toalåda , den som vi har får väl inte plats i buren , ;) ? ,och var ska man köpa en sån liten ? :)
Sen efter det verkar allt enkelt , :)Du är väl där och hjälper :-)

Emelie

30 november 2010 22:07

Du får låna toalåda av mig och du behöver inte bada honom. Vaccinationsbevis står på baksidan av stamtavlan. Ja, jag hjälper till, förstås!

 
Ingen bild

Julia

1 december 2010 07:44

Läste längre upp kan man ha en stor filt , och vi har en kattbädd som inte är så jätte stor det kan man kanske ha då ? :)

Så innan om vi är med så kan jag bara klippa klorna och borsta , så kan du hjälpa med att pudra när vi kommer fram ;) ?

Emelie

1 december 2010 16:41

Ja visst! Du kan ju kolla lite på bilder från kattutställningar på nätet också, så ser du hur det brukar se ut. Kolla till exempel här: http://images.google.com/images?q=kattutst%C3%A4llning&biw=1916&bih=738

 
Ingen bild

Julia

1 december 2010 07:53

En till liten fråga , när man ska anmäla honom till spinneriet så står det att man ska fylla namnet och namnet på sin uppfödning ,.. ? men jag är ju inte uppfödare , ?
eller ska man skriva S*miss emmis ...

Emelie

1 december 2010 16:39

Om man inte är uppfödare så antar jag att du bara hoppar över uppfödningen. Det viktigaste är att du betalar avgiften till Spinneriet + utställningsanmälan så snart som möjligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 15 december 2017 19:04


Nu har Filip och Felicia flyttat och allt är som vanligt igen här hemma. Elton och Cornelia tycker nog det är rätt skönt att vara ensamma katter igen, men för mig känns det lite tomt och jag kan inte låta bli att tänka att jag kanske skulle vilja bli...

Av Emelie - 13 december 2017 08:29

Ett av de största djurskyddsproblemen i Sverige är det stora antalet hemlösa katter som fryser och svälter, en situation som är helt ovärdig ett civiliserat samhälle. Vi har alltså för många katter och för få människor som vill ta hand om democh ge d...

Av Emelie - 9 december 2017 15:57


Felicia och Filip får nu vara tillsammans med våra egna katter i lägenheten, vilken funkar riktigt bra. Felicia har gjort jättestora framsteg och man märker att hon mår mycket bättre än innan, för hon har börjat leka lite med Filip och de sover ofta ...

Av Emelie - 4 december 2017 19:25

Idag har sötnosarna Freddi och Frei flyttat hem till A och W, och jag önskar den stort lycka till båda två! Det är alltid sorgligt när katter flyttar, men det känns tryggt att de kommer att få det bra i sitt nya hem. ...

Av Emelie - 30 november 2017 17:00

Nu har vi varit hos veterinären och det har visat sig under operationen att stackars Felicia har en inflammation i tarmen, så hon måste äta dietfoder. Vi vet ännu inte hur stor chansen är att hon blir helt återställd. Först misstänkte veterinären sju...

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards