Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Emelie - 13 november 2010 16:30


"Hejj igen !!
 
Natten gick bar han var inte så trött i början ( sprang runt i hela rummet ) sen tillsist blev han trött och lade sig bredvid mig i sängen :))
Han blev rädd vid kl 5 på natten och satte sig upp i sängen och satte sig framför mitt ansikte och kollade noga igenom heela rummet..
 
 
Han har ätit bra nu på dagen och druckit och gått på toa så allt går väldigt bra.
 
Såhär brukar en timma för Fernando se ut : Först sova , sedan gosa lite med matte och sen bli helt vild och leka fullt ut sedan äta pch dricka sedan goos och sen slickar han sig ( vilket han gör väldigt ofta ? ) sen går han runt i alla rummen och lägger sig någonstans och somnar..
 
Vi testade att bada honom lite utan schaampo bara lite vatten men nej det gick inte han klamrade sig fast och sedan hoppade upp från badkaret.och satte sig på pappas rygg och blötte ner hela ryggen, lilla gubben. Sen satt ahn och slickade sig väldigt länge och nu sitter han i soffan och sover.. <33
 
Jag tror jag fått världens bästa katt ^^^^"


Mitt svar:


Hej Julia!


Vad kul att höra att allt har gått så bra! Med badning är det som med allt annat att trägen vinner. Man får prova lite i taget ofta, så vänjer sig katten till slut.


Katter tvättar sig ofta med tungan, det är helt normalt, särskilt efter att de har ätit. Att tvätta sig har också en lugnande inverkan på katten, så när det har skett en förändring som till exempel en flytt, så kan det hända att katten tvättar sig extra ofta. Lycka till i fortsättningen och hör av dig om du har några frågor!


Hälsningar


Emelie

Av Emelie - 13 november 2010 13:46

  

          

"Hejj !!
 
Hemfärden gick jättebra , ibörjan gick han runt lite i buren men sen la han sig tillrätta.
 
När vi kom hem var han först försiktig men snabbt började han komma fram till mig.Och sedan började han spinna som han gör ungefär HELA TIDEN.:)
 
Han går nu runt i alla rummen ( badrum stängt ) och kollar om kring ,och ibland kommer han hit till fåroljen där jag sitter nu och sätter sig brevid mig.Han är en riktig goskatt.
 
Vi har framme vatten och torrfoder och lite räkor , han har druckit lite men inte ätit torrfoder han luktade på räkorna men det var inget för honom. så dom tog jag bort och ställde fram keso.Det åt han av :) duktig kissemiss.
 
Inte gått på toa än men han går och kollar in i den.
 
Hans favorit ställe just nu är soffkanten längst upp , han ramlade ner en gång då blev han lite rädd och gick tillbaks till mitt rum men efter någon minut kom han tillbkas igen !
 
 
 
Bifogar bilder ! ,   min blogg : www.gulligtgodis.blogg.se"

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards