Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under september 2009

Av Emelie - 23 september 2009 10:33

Dylan (som kommer att kallas Tyson) har flyttat nu. Katarina berättade att han kommer att bli en väldigt omhuldad katt, kanske lite bortskämd till och med. Flört

Av Emelie - 22 september 2009 23:19

Några av kattungarna älskar att leka med vattnet i den stora keramikskålen som jag numera använder som vattenskål i stället för vattenfontänen som brummar så förskräckligt. Ett tips är att ställa fram en stor vattenskål till din kattunge, kanske blir den en populär leksak! (Men ställ ett plastunderlägg under!) Flört

Av Emelie - 22 september 2009 19:30

    

Angelica skriver: "Tänkte att jag skulle skicka iväg lite bilder på lille Tigern när jag ändå sitter vid datorn =)
Han börjar bli stor nu tycker jag, 2,3 kg vägde han igår =)
Han är så underbar så det finns inte!! Han följer med och ska vara med hela tiden, antingen titta på när jag städar eller hjälpa till att skriva på datorn, eller bara ligga och mysa massor =)
Anfalla och försöka äta upp bakbenen är också kul."

Av Emelie - 22 september 2009 19:28

              

Av Emelie - 22 september 2009 11:43

Vi har även fått en hälsning från Arvid! Han är mycket ute i det fina vädret, och snart kommer han, liksom Businka, att få en ny familjemedlem: en liten bebis!

    

Av Emelie - 22 september 2009 11:37

Nu när jag sitter och bloggar så står Devin vid skärmen och försöker fånga de där roliga sakerna som rör sig på skärmen (muspekaren och bokstäverna som jag skriver.)Skrattande

Av Emelie - 22 september 2009 11:35

                  

"En dag råkade Businka ut för ett litet äventyr då hon fastnade med ena bakbenet i dörren till transportburen. Hon skrek av smärta och/eller panik när någon försökte hjälpa henne och varken barnen eller Marina kunde få loss katten. Jag var inte hemma och blev uppringd av gråtande och förtvivlade barn som trodde att hon brutit benet. När jag kom hem fick jag klippa sönder buren för att få loss henne och det visade sig som tur var att hon var oskadd. Hennes lugna psyke visade sig genast och hon var helt oberörd efter det att hon kommit loss. Efter incidenten har hon fortsatt att använda transportburen som hundkoja och vi behöver ingen dörr på den när vi skall åka någonstans. Det är bara att ta fram buren och ropa på henne så hoppar hon genast in och lägger sig, förhoppningsfull att vi skall åka ut på något spännande äventyr.
 
 
Matvanorna varierar för denna lilla minitiger. I början älskade hon rå strömming och köttfärs. även torrfoder och mer exotiska livsmedel slank ner ibland. Riktigt kött vägrade hon äta och hon verkade inte ens fatta att det var mat. Nu vill hon endast äta rått nötkött och smakar bara på köttfärs i nödfall om vi svälter ut henne. Strömming går inte alls men annan fisk äter hon gärna. Favoriträtten verkar dock vara levande flugor vilka hon jagar så att heminredningen kollapsar."
 
Av Emelie - 22 september 2009 11:26

"Här kommer lite bilder på lilla stora Businka. Hon har växt en hel del och jag måste skaffa en större våg för hon har växt ur den gamla. Jag läste och såg bilderna på Baltzar och det verkar som om katterna har mycket gemensamt. Hon är som ett litet moln av silkeslen päls med en jättesvans som är nästan lika stor som resten av kroppen.
Businka har nu varit med om sin första sommar och bla. fått vara utekatt i ett par veckor. På sommarstugan har hon fått klättra i träd,  jaga insekter och följa med till badplatsen. Hon gillade att sitta i en plastpåse när vi gick till stranden och där satt hon tryggt och bekvämt när vi mötte katter, hundar och människor."
          

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards