Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Emelie - 20 februari 2012 18:02

Jourhem sökes i Mölndal med omnejd.


Maj från katthemmet mailade mig nyss med en vädjan:


"Hej
Du vet ingen i din bekantskapskrets som kan hjälpa till att var jourhem för två katter som en kvinna har ringt om, tydligen har kvinnan/ägaren blivit väldigt sjuk och hon har ringt runt i rena paniken, men ingen kan tydligen hjälpa henne, katterna är 10 månader, hanen är kastrerad men inte honan. Jag vet inte så mycket mer, men tar reda på mer  fakta naturligvis ..."
 
Detta är en fantastisk möjlighet för den som vill prova på hur det är att ha katt innan man skaffar en egen katt. Eller om man älskar katter, men inte vill binda upp sig på de 15-20 år som en katt kan leva. Katter på 10 månader brukar vara ganska lekfulla fortfarande, men man behöver inte uppfostra dem lika mycket som kattungar. Om någon av er kära läsare kan ställa upp och ta hand om de två katterna tills ägaren blir frisk, så maila mig på saga_emelie@hotmail.com eller till Maj direkt på
maj.bengtsson@stenarecycling.se.             
Av Emelie - 20 februari 2012 16:24

Idag skjutsade jag Lava till hennes nya matte U i Guldheden. Lava fann sig till rätta väldigt snabbt, och hon gillade verkligen att bli klappad av sin nya matte. U tycker att Lava är en otroligt vacker katt, så uppskattningen verkar vara ömsesidig. Lava tyckte att akvariet med guldfiskar var spännande, så jag sa att det är nog bäst att matte täcker över akvariet ordentligt. Jag kände mig som en riktig kattexpert när jag gav råd om mat, innätning av balkong osv.  


Härom dagen fick jag ett mail från Maj på Kattfotens katthem, där hon skrev hur glad blev när hon läste Leahs och Lexus mattes blogg:


"ÅHH så fantastiskt att se denna blogg! jag blev helt lyrisk och helt varm inombords!!

Jag är så otroligt glad över att få haft dig som jourhem, det bäsa jag haft!!

Jag är så tacksam, kan inte tacka dig nog!"

 

Tänk om man hade en chef som var lika positiv till det arbete man gör! Majs mail värmde verkligen mitt hjärta och jag är så glad för att jag har fått vara jourhem för den här ljuvliga kattfamiljen!  


 

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards