Miss Emmi's sibiriska katter

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

nyvaccinerade

Av Emelie - 10 januari 2012 16:45

Idag har hela kattgänget fått sina vaccinationer, och det gick hur bra som helst, inte ett pip!

 


 
 
Ingen bild

kristina

10 januari 2012 18:08

Så söta de är!! Jag vill så gärna ha en katt till, en hund till och ... Hmm, det får väl bli när vi bor lite större. Och man ska ju ha råd att ha dom också..

Emelie

12 januari 2012 17:17

Ja, både råd och tid måste man ha. Så det gäller att "hejda sig" ibland... ;)

 
Margita

Margita

10 januari 2012 19:23

jisses, vad söta de är!! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

Emelie

12 januari 2012 17:17

Ja, det är lite kul att de ser så annorlunda ut mot de sibiriska katter som jag har fött upp!

 
Ingen bild

Hanna K

11 januari 2012 12:55

Finisarna, vad duktiga de är <3 Tycker att de vuxit sedan vi hälsade på dem=) Spännande att se deras utveckling! Skönt att Lava och Lotis mår bättre också. Hoppas att Lotis och Lava och Leon också blir tingade snart och kommer till ett nytt bra hem. Mira ska hjälpa mig att starta bloggen idag om hon hinner,ska bli kul!

Emelie

12 januari 2012 17:16

Jag tror att folk kommer att börja höra av sig i helgen när annonsen kommer in i tidningen.

 
Mira

Mira

11 januari 2012 21:31

Du är utmanad av både mig och Kristna som är utmanade av Margita.
Ohh Hanna har starta sin blogg nu också du kan kolla in den här: http://leahlexus.bloggplatsen.se/

http://mirabellasawyer.bloggplatsen.se

Emelie

12 januari 2012 17:15

Utmanade, eh jaha...

 
Hanna

Hanna

11 januari 2012 22:16

Vad duktiga de är gullepluttarna! Längtar så till den 22:e när vi ska hälsa på :) Jag tar med transportburen så får Leah och Lexus vänja sig vid den. Mira har hjälpt mig att starta bloggen nu, jag har gjort reklam för Lava och Lotis och Leon på den också och länkat till dig.

http://leahlexus.bloggplatsen.se

Emelie

12 januari 2012 17:15

Vad kul! Måste kolla den på en gång!

 
Mira

Mira

12 januari 2012 18:09

Kolla på inlägget Utmanad på min blogg

http://mirabellasawyer.bloggplatsen.se

Emelie

15 januari 2012 11:47

Har gjort det nu!

 
Ann-Katrin

Ann-Katrin

13 januari 2012 19:20

De är bara sååå söta!
Om man inte har någon allergi eller tycker att någon speciell kattras är väldigt fin så är det ju ingen anledning att tveka! De är fantastiskt fina!

http://www.laghamras.se

Emelie

15 januari 2012 11:47

Ja, men det finns så många huskatter att välja på för dem som söker en huskatt, så det är inte helt lätt att hitta köpare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 15 december 2017 19:04


Nu har Filip och Felicia flyttat och allt är som vanligt igen här hemma. Elton och Cornelia tycker nog det är rätt skönt att vara ensamma katter igen, men för mig känns det lite tomt och jag kan inte låta bli att tänka att jag kanske skulle vilja bli...

Av Emelie - 13 december 2017 08:29

Ett av de största djurskyddsproblemen i Sverige är det stora antalet hemlösa katter som fryser och svälter, en situation som är helt ovärdig ett civiliserat samhälle. Vi har alltså för många katter och för få människor som vill ta hand om democh ge d...

Av Emelie - 9 december 2017 15:57


Felicia och Filip får nu vara tillsammans med våra egna katter i lägenheten, vilken funkar riktigt bra. Felicia har gjort jättestora framsteg och man märker att hon mår mycket bättre än innan, för hon har börjat leka lite med Filip och de sover ofta ...

Av Emelie - 4 december 2017 19:25

Idag har sötnosarna Freddi och Frei flyttat hem till A och W, och jag önskar den stort lycka till båda två! Det är alltid sorgligt när katter flyttar, men det känns tryggt att de kommer att få det bra i sitt nya hem. ...

Av Emelie - 30 november 2017 17:00

Nu har vi varit hos veterinären och det har visat sig under operationen att stackars Felicia har en inflammation i tarmen, så hon måste äta dietfoder. Vi vet ännu inte hur stor chansen är att hon blir helt återställd. Först misstänkte veterinären sju...

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards