Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 19 december 2011

Av Emelie - 19 december 2011 21:15

Kattmamman Lava är inte så förtjust i sina ungar just nu. Hon fräser åt dem så fort de kommer i närheten. Jag gissar att hon helt enkelt är less på att få kull efter kull med kattungar utan ordentlig mat och utan ett varmt hem att vara i. Hon är mager, och jag skulle tro att alla hennes krafter går till kullen som är i hennes mage. Men samtidigt känns det lite tråkigt för kattungarna att deras mamma beter sig så.

Av Emelie - 19 december 2011 16:59

   

Mamman Lava. Svartsköldpadd-vit. 3-4 år gammal. Hon äter och äter och äter.

         

Vackra Leon. Creme-vit.

       

Perfekta sköldpaddan Leah. Svartsköldpadd-vit bicolor. 

 

Busiga Lexus är mest framåt av kattungarna. Han älskar verkligen att leka med lädervippan! Creme-vit bicolor.

 

Lotis vågar också leka lite. Jag skiljer honom från Leon genom att han har vit svanstipp. Creme-vit.

         

Lotis och Lexus.


Alla katterna (även mamma Lava) kommer att adopteras bort till nya goda hem när ungarna blir minst 12 veckor gamla. Lava väntar troligen en till kull, så hon får förstås stanna tills de ungarna också fyllt 12 veckor. Köparna förbinder sig då att kastrera sin katt/sina katter. Anledningen till att kattungarna är smutsiga är att de bott i en lada ända tills igår och att de inte är helt tama ännu.


Till nya läsare: Den här kullen är inte sibiriska katter, utan vanliga huskatter. Jag har tagit hand om dem genom Kattfotens katthem.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards