Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Emelie - 27 januari 2011 21:58

  

Jag blev uppringd av en trevlig kvinna som hade förälskat sig i en maskad hankatt och nu ville veta om hon kunde få maskade kattungar om hon parar honom med sin hona. Mitt svar blev nej, troligtvis inte, men att hon säkert kan hitta någon fin maskad katt på något annat sätt. Sedan satt jag och surfade runt lite och hittade en underbar liten maskad kattunge på Södertälje katthem som heter Shadow. Jag tipsade henne, och nu håller jag förstås tummarna för att Shadow snart ska få ett nytt hem! Visst är han ljuvlig? Han påminner lite om en Neva Masquerade-katt.


Det komiska var att kvinnan hade ringt runt till en massa veterinärer, och till och med en expert på husdjursgenetik, men ingen av dem kunde svara på hennes fråga om den maskade färgens nedärvning. Kul att få känna sig som en expert ibland!   

Av Emelie - 27 januari 2011 15:05

Nu tänker jag stanna kvar på jobbet, bara för att jag gärna vill fortsätta försörja mig själv och för att jag vill ha en trygg anställning. Med tanke på att jag verkligen har fått ut mycket av att jobba, både ekonomiskt och självförtroendemässigt, så finns det ingen anledning att säga upp sig, egentligen. Insåg igår att det är för sent för rektorn att säga upp mig nu, dessutom, enligt reglerna.


Jag gillar verkligen att ha tillräckligt mycket pengar och det ska bli kul att se hur "Folkhögskoledramat" fortsätter! Enligt Eckhart Tolle så kan man se hela sitt liv som en andlig övning, i synnerhet när saker och ting inte går som man har tänkt sig. Utmaningen då är att vara medvetet närvarande och inte börja identifiera sig med sina tankar och känslor. Mitt jobb är en jättebra övningsarena för medveten närvaro!


Inser att jag behöver träna på att vara mer egoistisk och inte bara tänka på andras behov hela tiden.  Och rent krasst så kan man faktiskt välja att jobba bara för lönen och för att man ökar chansen att få ett nytt jobb, även om det är en rätt ovan tanke för mig. I stället för att säga upp mig har jag bestämt mig för att söka alla möjliga andra jobb som verkar intressanta medan jag jobbar kvar där jag är nu. Det ska nog inte dröja länge innan jag hittar något jobb som jag gillar bättre! (Som kanske till och med ligger i Göteborg, om jag har tur.)    


För att fira detta beslut ska jag:

  • Köpa nya, sköna kläder från Gudrun Sjödén.
  • Köpa en IPhone.
  • Äta lunch på den mysiga restaurangen Soho. Det är kul att ha pengar!   

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards