Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Emelie - 17 december 2010 20:22

Måste bara skryta med att Dalslands folkhögskola faktiskt utmärker sig när det gäller musik. För det första har Mack Johansson gått Livslinjen på skolan, och han gjorde en bejublad konsert härom dagen på vår skolas julfest. För det andra jobbar Camilla Åström på skolan, och hon har nyligen gett ut en skiva som har fått jättefina recensioner, med sin grupp Kaja. Faktiskt har skivan utmärkt sig som en av årets bästa, enligt vissa recensenter.   

Av Emelie - 17 december 2010 20:07

När jag var yngre så tyckte jag att julen var en ganska jobbig högtid. En massa kvinnor som stressade runt och försökte uppfylla någon sorts husmorsideal och familjer som försökte övertrumfa varandra med att köpa dyra julklappar. Fast nu har jag insett en sak: julens inre väsen är KÄRLEK, och allt det där som vi gör på julen handlar egentligen bara om att visa varandra kärlek på olika sätt: ge presenter, laga god mat, göra det fint omkring sig. Fast bara för att vi är så primitiva fortfarande så blir det rätt materialistiskt och bakåtsträvande och vi glömmer liksom bort det där med KÄRLEKEN, som allt egentligen handlar om


Och så kan jag tycka att det där med att glufsa i sig en massa kött känns väldigt passé, men det kommer väl antagligen den övriga mänskligheten att upptäcka först när jag är död, så det är bara att hålla god min och fortsätta äta julbord på Govindas.   


Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards