Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under oktober 2010

Av Emelie - 18 oktober 2010 20:58

      

Av Emelie - 17 oktober 2010 08:29

Fick ett långt och jättegulligt mail idag om Lisen. Hennes nya familj trivs bra med henne och Lisen trivs bra med dem. Hennes nya matte har inte känt av allergin alls. Lisen har återupptagit sin lilla hobby att rusa ut i trappuppgången så snart hon får möjlighet och sedan får matte komma och bära ner henne i lägenheten igen. Tre fina bilder fanns med i mailet också. Men precis när vi hade läst det så råkade Elton radera hela mailet genom att gå på tangenterna, så jag kan tyvärr inte visa det för er. Vilken liten buskille han är!

Av Emelie - 15 oktober 2010 20:17

Har tagit DNA-prov för att få reda på vilken blodgrupp Elton och Cornelia har, vilket är viktigt att veta när man ska föda upp katter. Ska även testa Frieda när jag träffar henne nästa gång.


På tal om DNA-test har jag sett en jätteintressant dokumentär om katter. Se den här. Visserligen får man i dokumentären intrycket att kattuppfödare är helt dumma i huvudet, men det bjuder jag på!   

Av Emelie - 10 oktober 2010 14:30

Tuttsnutt!    Frieda Amanda Figaro 

Frieda    

Fiorella     Figaro     

Fernando   Felicia      

Av Emelie - 10 oktober 2010 12:00

Har just nu väldigt svårt att fatta beslut kring kattuppfödningen. Märker att när jag känner mig inspirerad av jobbet så behöver jag inte kattuppfödningen på samma sätt som när jag var arbetslös, men så fort någonting inte känns bra på jobbet så börjar jag engagera mig mer i kattuppfödningen igen. Det går ganska mycket upp och ner just nu. Inte lätt därför att veta om jag ska anmäla mig till fler utställningar, om jag ska planera in fler kullar osv.

Av Emelie - 9 oktober 2010 15:37

Foderbitarna är mycket större än hos den vanliga Kitten 36, vilket gjorde att Elton verkligen fick tugga ordentligt, i stället för att bara "gapa och svälja" som han annars brukar göra. Bättre för tänderna att katten tuggar ordentligt! Han ser förresten väldigt rolig ut när han äter, Elton. Han gapar stort och så trycker han liksom tänderna mot torrfodret för att få upp maten.  Cornelia har också provat det nya fodret, och även hon fick tugga så att det knastrade ordentligt.

Jag tänker att Maine coon-maten kanske passar bättre till sibiriska hanar och riktigt stora honor än till små honor....? Och om detta är kattungefodret, hur stora är då foderbitarna hos Maine Coon 31, dvs vuxenfodret? Läste förresten nu att vuxenfodret är anpassat till katter som väger 3,5 kilo och uppåt. Hm, får fundera vidare på detta....  


När Frieda flyttar in så tänkte jag sedan köra med "lådtricket" tills hon blir stor nog att äta "Kitten Maine Coon 36" med de andra kissarna.

Av Emelie - 8 oktober 2010 20:36

Nja, jag tror inte att katter mår bra av att leva enbart på mat från växtriket. Katter är faktiskt ett av de mest utpräglade rovdjur som finns. Däremot kanske en katt skulle kunna vara lakto-ovo-vegetarian. Dvs. jag tror att en katt skulle kunna leva på bara mjölk och ägg och grönsaker. But don't take my word for it.


Vi människor kan däremot leva på lakto-ovo-vegetarisk kost utan problem! Och tänk vad bra det skulle vara för vår miljö om fler blev vegetarianer!  

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards