Miss Emmi's sibiriska katter

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Nu har jag hälsat på de små underbaringarna!

Av Emelie - 10 oktober 2010 14:30

Tuttsnutt!    Frieda Amanda Figaro 

Frieda    

Fiorella     Figaro     

Fernando   Felicia      

 
 
Ingen bild

julia

10 oktober 2010 15:24

ååh så sööt !!

och så stor han blivit på bara några veckor :OO
men så söt

undrar 2 grejjer bara :)) :

1 varför ändrar dom färg på ögonen , först är dom ju blåa sen blir dom olivgröna ?

2 hur många veckor är dom , ? jag tror dom är 8 9 ? men är inte säker så det bäst att fråga ^^

/ Julia :))

Emelie

10 oktober 2010 16:57

Hej Julia!

Kattungarna är nu 8 veckor och riktiga små busfrön. På kvällarna kommer de gärna upp i soffan och vill umgås med fodermatte och foderhusse. Nu är det inte så lång tid kvar tills de ska få sin första vaccination. Tänk vad fort tiden går!

Jag vet faktiskt inte varför kattungar föds med blå ögon, men antagligen är färgen inte färdigutvecklad förrän katten blir lite större. Eller kan det vara så att vi människor tycker att det är så gulligt med blåa ögon på kattungar att vi, utan att veta om det, har varit med och påverkat våra kattungars ögonfärg genom selektion? Någon annan som vet?

Det kan faktiskt hända att en vuxen katts ögonfärg ändras också. Lisen hade först gula ögon, sedan blev de mer gröna. Så kanske det blir med Elton och Fernando också, vem vet?

 
tant B

tant B

10 oktober 2010 16:16

De är så söta, riktiga hjärteknipare. Så fina foton, du är så duktigt med kameran. :-)

http://tanten-och-ella.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

julia

10 oktober 2010 17:12

okej , :)

men denna veckan som kommer nu då , är dom 9veckor eller 8 ?

Emelie

10 oktober 2010 17:31

De föddes ju måndag den 16 augusti. Alltså fyller de 8 veckor i morgon, måndag.

 
Ingen bild

julia

10 oktober 2010 17:33

okej , :)

 
Kattigheter - Golle och Lisen

Kattigheter - Golle och Lisen

10 oktober 2010 19:26

Alltså vilka fantastiskt söta små pälsbollar :D Förresten, ska du på utställningen i Varberg 23-24e?

http://skatternas.blogg.se

Emelie

11 oktober 2010 09:14

Nej, den utställningen ska jag inte gå på, men jag funderar lite på den som är i november alternativt februari.

 
Ann-Katrin Andréasson

Ann-Katrin Andréasson

12 oktober 2010 07:03

Det är en verkligt fin kull! Helt underbara ser de ut!

http://www.laghamras.se

 
Kattigheter - Tävling på gång!

Kattigheter - Tävling på gång!

13 oktober 2010 18:30

Jag går in hit för att titta på dom alldeles bedårande små katterna.. Kattungar är något av det sötaste som finns ;)

Hoppas vi ses på den i november i så fall!

http://skatternas.blogg.se

 
Ingen bild

marie_mossmark@yahoo.com

14 oktober 2010 17:22

Hej.

Vilka underbara kattungar. Kan man få komma och allergitesta min sambo? Min sambo är allergisk så vi letar efter en ras som han tål.....Frieda, fiorella ser vackra ut..små dunbollar. Har du några kattungar kvar?

hälsn Marie (kattälskare)

Emelie

15 oktober 2010 20:38

Hej Marie!

Alla kattungar i kullen är redan tingade, och för tillfället har jag inte möjlighet att ta emot allergitestare, eftersom jag jobbar på annan ort. Men det finns andra uppfödare i göteborgsområdet som tar emot testhemsbesökare! Till exempel Margita: http://sengas.bloggplatsen.se/

/Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 15 december 2017 19:04


Nu har Filip och Felicia flyttat och allt är som vanligt igen här hemma. Elton och Cornelia tycker nog det är rätt skönt att vara ensamma katter igen, men för mig känns det lite tomt och jag kan inte låta bli att tänka att jag kanske skulle vilja bli...

Av Emelie - 13 december 2017 08:29

Ett av de största djurskyddsproblemen i Sverige är det stora antalet hemlösa katter som fryser och svälter, en situation som är helt ovärdig ett civiliserat samhälle. Vi har alltså för många katter och för få människor som vill ta hand om democh ge d...

Av Emelie - 9 december 2017 15:57


Felicia och Filip får nu vara tillsammans med våra egna katter i lägenheten, vilken funkar riktigt bra. Felicia har gjort jättestora framsteg och man märker att hon mår mycket bättre än innan, för hon har börjat leka lite med Filip och de sover ofta ...

Av Emelie - 4 december 2017 19:25

Idag har sötnosarna Freddi och Frei flyttat hem till A och W, och jag önskar den stort lycka till båda två! Det är alltid sorgligt när katter flyttar, men det känns tryggt att de kommer att få det bra i sitt nya hem. ...

Av Emelie - 30 november 2017 17:00

Nu har vi varit hos veterinären och det har visat sig under operationen att stackars Felicia har en inflammation i tarmen, så hon måste äta dietfoder. Vi vet ännu inte hur stor chansen är att hon blir helt återställd. Först misstänkte veterinären sju...

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards