Miss Emmi's sibiriska katter

Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Jaha, vad ska jag nu göra, då?

Av Emelie - 4 januari 2010 00:14

Plötsligt känns det som att jag kommer att ha otroligt mycket tid så snart Lilla Lo börjar i skolan igen. Inget jobb (jag hade ju nästan ställt mig in på att börja jobba heltid på tidningen Kattliv...), ingen parning är aktuell, inga kattungar att ta hand om, ingen utställning förrän i februari, jag har slutat prenumerera på EckhartTolleTV, ja, det känns helt enkelt som att jag inte riktigt vet vad jag ska ägna min tid åt. (Visst, jag skulle kunna städa och sånt, men det är så himla trååååkigt...) Som tur är har jag kommit in på en fotokurs på Komvux, och den ska jag satsa på till 100% nu!


En annan sak som jag har börjat med, efter ett uppehåll på flera år, är scrapbooking. Vi hade nämligen en massa foton som låg i en låda och skräpade, och dem ville vi sätta in i fotoalbum. Tyvärr har vi inte haft råd att köpa en massa fina attiraljer och tillbehör, men med enkla medel kan det bli riktigt snyggt! Hela familjen satt faktiskt i kväll och pysslade med detta, och nu ligger det papper, klistermärken och foton i hela vardagsrummet..... Jag och Loflickan ska fortsätta i morgon igen. En positiv sak med min nuvarande situation är att jag verkligen inte behöver känna att jag inte har tid för min familj, för det har jag! Massor! 

 
 
Margita

Margita

4 januari 2010 10:10

Precis - du har ju tiden! :-)
Scrapbooking verkar kul - jag beställde ett provpaket häromveckan och tänker mig att jag ska testa det. Tycker det verkar vara ett trevligt sätt att dels spara sina foton och kanske också göra egna kort.

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

5 januari 2010 09:06

Du lär inte ha problem med överskott av tid när du börjar med scrapbooking =)
Det är verkligen superroligt och inte så lite beroendeframkallande.
Och skulle du "fastna" så är det bara att höra av sig, jag bara älskar utmaningen av att scrappa billigt (hm, undrar hur det då kommer sig att jag har shoppat så mycket...?).

Men mycket har man ju hemma som går att använda, som t ex knappar, band och småsaker som av någon anledning köpts in och sedan blivit liggande. Har man sedan barn så finns det alltid saker som går att "låna".
Ett annat tips är att köpa dubbelhäftande tejp på Biltema (halva priset mot scrapbutiker och syrafri). Mindre kladdigt än lim....
Gör man sedan kort så är tapetprover som man kan få gratis på färgaffärer suveränt som bakgrunder!

http://stampel-hamstern.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 15 december 2017 19:04


Nu har Filip och Felicia flyttat och allt är som vanligt igen här hemma. Elton och Cornelia tycker nog det är rätt skönt att vara ensamma katter igen, men för mig känns det lite tomt och jag kan inte låta bli att tänka att jag kanske skulle vilja bli...

Av Emelie - 13 december 2017 08:29

Ett av de största djurskyddsproblemen i Sverige är det stora antalet hemlösa katter som fryser och svälter, en situation som är helt ovärdig ett civiliserat samhälle. Vi har alltså för många katter och för få människor som vill ta hand om democh ge d...

Av Emelie - 9 december 2017 15:57


Felicia och Filip får nu vara tillsammans med våra egna katter i lägenheten, vilken funkar riktigt bra. Felicia har gjort jättestora framsteg och man märker att hon mår mycket bättre än innan, för hon har börjat leka lite med Filip och de sover ofta ...

Av Emelie - 4 december 2017 19:25

Idag har sötnosarna Freddi och Frei flyttat hem till A och W, och jag önskar den stort lycka till båda två! Det är alltid sorgligt när katter flyttar, men det känns tryggt att de kommer att få det bra i sitt nya hem. ...

Av Emelie - 30 november 2017 17:00

Nu har vi varit hos veterinären och det har visat sig under operationen att stackars Felicia har en inflammation i tarmen, så hon måste äta dietfoder. Vi vet ännu inte hur stor chansen är att hon blir helt återställd. Först misstänkte veterinären sju...

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards