Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Emelie - 26 oktober 2008 20:52

Gissa vem denna snygga hankatt är, som redan väger 3 kilo? Jo, det är Miss Emmi's Aristocat Arvid, som ägarna säger är den keligaste katten i hela världen! Det värmer mitt moders-, eh, jag menar mattehjärta!


För bilder på Alvina, gå till Sjakkmatt's blogg: http://sjakkmatt.blogge.no/albums/sjamas/&task=viewfolder&f_id=1183


Snälla ägare till Algot, Alvin och Amanda: Skicka gärna bilder på era kissar, vi är sååååå nyfikna!!!

Av Emelie - 26 oktober 2008 18:33

Oj, här händer det saker vill jag lova! Alldeles nyss ringde en kvinna från Emmaboda och ville tinga Baltzar!!!   :-) Vi får se vilka pengar som kommer in på kontot först...


Så snart kanske det bara är söta Bonnie Bonanza kvar att tinga....


På bilderna:

1. Bonnie

2. Billie (i förgrunden) och Beata

3. Bonnie (i förgrunden) och Beata

4. Bonnie (i förgrunden) och Beata

Av Emelie - 26 oktober 2008 16:05

Idag har en familj varit här och tittat på Billie. Blir hon tingad härnäst måntro?


När man lyfter upp en kattunge för att väga den eller titta, så piper den så ömkligt så man vill bara lägga tillbaka den igen. Men samtidigt är den så gullig att man nästan vill äta upp den. Ibland öppnar den bara sin tandlösa mun utan att det kommer något ljud, det blir bara ett litet väsande.


Idag fick kattungarna sin första avmaskningsdos med Banminth, vilket inte var så populärt. Några fick lite gul pasta runt munnen. Finns det något gulligare än en kattunge?

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards