Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under april 2016

Av Emelie - 18 april 2016 15:10

Den här snygga myskissen, Pralin, är lite speciell för mig, därför att han är den enda avkomman efter underbara hanen Miss Emmi's Indigo Infinity som kommer att hållas fertil och förhoppningsvis få ungar. Planen är att han ska paras med Miss Emmi's Lova Lotus i början av nästa år och kanske med lilla fröken Miss Emmi's Nemi Numinous senare under året. Ju längre jag håller på med avel desto mer uppskattar jag att följa och utvärdera mina avkommor i flera generationer! Håller tummarna att allt ska gå enligt planerna!

Av Emelie - 16 april 2016 08:43

                       

Av Emelie - 15 april 2016 08:16

Kan det verkligen vara så enkelt att cancer kan botas och förebyggas med kost och naturliga kosttillskott? Kan det verkligen vara så att läkemedelsföretagen är mer intresserade av att tjäna pengar på sjukdomar än att få människor att bli friska? Ju mer jag lär mig desto mer tror jag det. Och det finns vetenskaplig dokumentation. 


Och jag har insett: Egentligen finns det ingen anledning för någon människa att äta kost som innehåller socker eller andra tillsatser. Mat är medicin. Mat är bränsle. Välj det som kroppen är skapad för att äta.


Av Emelie - 13 april 2016 09:42

Nu när jag går på diet och har lärt mig en massa om kost och hälsa genom de facebookgrupper jag är med i, så har jag hittat ett väldigt enkelt sätt att lindra allergi som alla ni allergiker som läser min blogg skulle kunna testa om ni vill: uteslut all mat som innehåller tillsatt citronsyra (E330) ur din kost! Du ska även utesluta de övriga E-nummer som är baserade på citronsyra. Undvik därför alla dessa: E330, E1505, E472c, E380, E333.


Varför är tillsatt citronsyra dåligt för kroppen? Jo, citronsyra framställs industriellt med hjälp av svartmögel, och troligen är det någon med möglet som påverkar vår hälsa. Du kan alltså fortfarande äta färsk citron, men ät aldrig något som innehåller tillsatt citronsyra. Läs därför noga alla innehållsförteckningar i affären. Många allergiker har upplevt att deras allergier har minskat betydligt eller försvunnit helt när de följt detta enkla råd. Värt att prova tycker jag, och det kostar ju inget heller! Generellt verkar många människor som gjort en kostomläggning till en kost utan tillsatser uppleva många hälsofördelar, så om du även förebygger andra sjukdomar som hade kunnat uppstå i framtiden så är det ju en bonus!


Skriv gärna en kommentar här på bloggen och berätta hur det går!

Av Emelie - 9 april 2016 08:51

Jag har gjort en omfattande kostomställning i mitt liv (enligt Eric Bakkers metod som finns beskriven i Facebookgruppen Candida Cleanse Sweden), och tagit bort allt som innehåller socker, komjölk (undantaget smör och bregott), och allt som innehåller vetemjöl. Det har tagit ett tag att byta ut livsmedlem i kylskåpet och att vänja mig vid att laga mer mat. Jag äter inga frukter eller bär förutom ibland blåbär och Granny Smith-äpplen. Citron äter jag däremot mycket av. Grönsaker som jag äter är bland annat broccoli, blomkål, gröna blad, tillagad kål av olika slag, tomater, paprika, gurka, avocado vitlök, lök, jordärtskocka, Kung Markattas oliver. 


Vad gäller ost så äter jag bara vissa sorters får- och getost, exempelvis Garants ekologiska feta, Zetas färskriven pecorino.


Kung Markattas oliver, kokosmjölk och kokosgrädde


Jag äter även hirs, fullkornsris, bovete, bönor, kikärtor, linser, ägg, nötter och mandel utan salt, chiafrön, havregryn, kokoschips, quinoa, fröknäcke, havregurt, vegetabilisk mjölk (ej sojamjölk), ingefära, gurkmeja. Jag äter även Tzay, Renee Voltaires snabbmiso och kokosolja.


Känner att det händer massor i kroppen sedan jag började med dieten. Ibland har jag ont i magen, men jag känner att det kommer att bli bättre och bättre när kroppen renar sig och vänjer sig vid den nya livsstilen. Bara att hålla ut.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards