Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 28 december 2015

Av Emelie - 28 december 2015 20:53

Inte nog med att jag faktiskt promenerar varenda dag nuförtiden, oftast med nya vännen K (från att ha varit värsta soffpotatisen): Idag gick jag, H och Lilla Lo till gymet tillsammans! Det var första gången på över ett år som jag satte foten på ett gym. Nu har jag massor av endorfiner som rusar runt i kroppen och frågar mig själv hur det kunde ta så lång tid innan jag kom iväg, jag mår ju så bra! (Känner mig ibland lite som en av deltagarna i Biggest Loser som varit en slöfock och plötsligt börjar träna massor.)

Och inte nog med det: jag tar min balansolja varje dag och tror faktiskt att den börjar ge lite effekt, för jag ger inte upp så lätt och jag blir inte lika lätt förkyld som tidigare, trots att jag brukar vara förkyld nästan jämt på vintern. Sen använder jag ju nya eltandborsten och tandtråd varje dag dessutom. Känner mig så duktig och nöjd med mig själv! Mitt nya liv innebär att jag ser friskvården som mitt jobb, det är det viktigaste för mig helt enkelt, för jag vill verkligen, verkligen bli frisk igen! Är sååå trött på att vara trött.

Ett annat projekt jag har är att tillsammans med familjen börja skriva kassabok. Målet är att vi ska få kontroll över vår ekonomi och att vi ska lära oss att spara varje månad.

Slutligen har jag ett mål som innebär att jag successivt ska minska på antalet djur i mitt hem genom att dels omplacera vissa djur och dels inte skaffa några nya. Även detta känner jag är en viktig pusselbit i min friskvård, eftersom jag tidigare lagt en oproportionerligt stor del av min energi på djuren. Heja mig!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards