Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Emelie - 28 oktober 2013 21:30

 

Här är en bild på ett av mina nya husdjur (forhoppningsvis). Anledningen till att jag lägger till ordet förhoppningsvis är att mina 30 vandrande pinnar ska skickas i ett paket från Sunne, där de för närvarande bor. Jag hoppas och tror att åtminstone de flesta kommer att klara resan. Det är inte den vanligaste arten och det finns hur många arter som helst, så jag ska ta hjälp av en engelsk sajt för vandrande pinne-nördar för att artbestämma pinnarna. 


Det roliga är att jag hade pinnar när jag var liten, så nu kommer jag snart att ha alla djur som jag hade under uppväxten: vandrande pinnar, guldhamstrar och katter. Hmmm, jag vet inte vad en psykoterapeut skulle säga om detta....  


Fast, jag har förstås fler individer av varje art nu.    För närvarande består förresten vår djurpopulation här hemma av två guldhamstrar, sex dvärghamstrar (varav tre som vi passar under lovet), och fyra katter. Och snart kommer förhoppningsvis pinnarna. Jag hade gått och tänkt länge på att man borde göra något av det där gamla akvariet som inte går att ha rymningsbenägna hamstrar i, och sedan kom jag plötsligt på att det var pinnar jag ville ha, och resten är, som man brukar säga, historia. 


Välkomna till Göteborg, kära pinnar! Har jag tur så lägger de ägg också. De äter tydligen ekblad bland annat, samt sallad, murgröna och björnbärsblad. Bara att sätta igång och leta föda! Sen måste jag ha ett rymningssäkert lock till akvariet också, men det ska jag lösa genom att köpa plastglas på Biltema som jag borrar hål i.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards