Miss Emmi's sibiriska katter

Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

I väntans tider

Av Emelie - 27 februari 2013 21:19

Snyggingen och gosmästaren Bellini. Visst är han lik Elton? Inte konstigt, de är ju kusiner! Bilden lånad från Bellinis blogg: http://bellini.swenstrom.se/

 

Så här ser Elton ut. Visst ser man att de är släkt?

 

Bellini och Chanel så fina tillsammans. Kullen kan väl inte bli annat än underbar? Jag tror jag kommer att vilja behålla alla kattungar för mig själv. Skojade bara.   Bild lånad: http://bellini.swenstrom.se/


Ja, nu väntar vi på Chanels kattbebisar runt den 1 april. Jag har varit hemma hos fodervärden och kollat tuttarna, och de är tydligt rosa, så hon borde helt enkelt vara dräktig. Jag har inte hunnit gå och längta lika mycket som jag brukar, eftersom mitt nya jobb tar mycket tid och energi, men ibland när jag sitter framför datorn så blir jag väääldigt sugen på att kolla kattungar. Och så fantiserar jag om vilka små underbaringar som kommer att födas. Det bara måååste bli honor i kullen, annars blir jag besviken! Blir det bara hanar så kommer jag nog att försöka behålla någon av dem hos fodervärd. Jag brukar ibland kalla Elton och Cornelia för "mina små bebisar", så det är väl någon sorts odefinierad bebislängtan jag har. En av Chanels ungar kommer kanske att flytta hem till oss, och det kommer väl att bli nästa väntansprojekt innan hon blir 12 veckor gammal.


Just nu har vi ingen hamster och det känns tomt. Dave har åkt på försök hem till sina två bröder hemma hos A. De bråkade en del vid första försöket, men jag känner på mig att A kommer att vara ihärdig med att vänja dem vid varandra. Funkar det inte så kommer Dave att flytta tillbaka till oss. Sedan väntar vi ju på vår lilla nya hamsterhona som ska komma så snart uppfödarens man har vägarna förbi Göteborg. Och på att vi ska para henne med Henning och på att hennes små bebisar ska födas. Väntans tider på många sätt, alltså.


Och så väntar jag förstås på att se hur det kommer att bli när vi flyttar till nya lokaler och får en ny kollega på jobbet. Att vänta är inte något eftersträvansvärt tillstånd, enligt Eckhart Tolle och andra, men det är lätt att man hamnar där ändå.

 
 
Margita

Margita

28 februari 2013 10:55

Vilken snygging han är den där Bellini! Blir säkert finfina ungar! Spännande vår detta! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

Emelie

28 februari 2013 21:08

Ja, vi har så mycket att se fram emot!

 
Pernilla

Pernilla

28 februari 2013 18:17

Vad skönt att hon tog sig! Det blir säkert ljuvliga kattbebisar.

http://www.bellinkas.se

Emelie

28 februari 2013 21:07

Det tror jag med! Jag tror de blir riktigt underbara!

 
Ann-Katrin

Ann-Katrin

1 mars 2013 06:44

Vad roligt! Jättegrattis! Så spännande!

http://www.laghamras.se

Emelie

2 mars 2013 22:01

Tack! :)

 
Carina

Carina

2 mars 2013 17:03

Vilka vackra katter. Lätt att bli sugen på kattunge..... kram !

http://carri.bloggagratis.sr

Emelie

2 mars 2013 22:01

Mmmm, jag vet!

 
Mari

Mari

15 mars 2013 13:57

Åh, ska bli så spännande att se hur kattungarna blir! Bellini är verkligen expert på att gosa, det går inte att sitta eller ligga ner förrän han lägger sig rakt över en och bara myser, hihi.
Jag tjatar fortfarande på familjen om att få ha en katt till men de är inte så intresserade nu när vi även har en innekanin (som Bellini har börjat bli kompis med). Men jag tror att Bellini hade gillat en kattkompis (och jag med för då hade jag kanske kunnat få vara ifred lite.....).

http://bellini.swenstrom.se

Emelie

15 mars 2013 20:41

Vad roligt att läsa att Bellini är en sån gosig kille! Precis en sån katt som många önskar sig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 15 december 2017 19:04


Nu har Filip och Felicia flyttat och allt är som vanligt igen här hemma. Elton och Cornelia tycker nog det är rätt skönt att vara ensamma katter igen, men för mig känns det lite tomt och jag kan inte låta bli att tänka att jag kanske skulle vilja bli...

Av Emelie - 13 december 2017 08:29

Ett av de största djurskyddsproblemen i Sverige är det stora antalet hemlösa katter som fryser och svälter, en situation som är helt ovärdig ett civiliserat samhälle. Vi har alltså för många katter och för få människor som vill ta hand om democh ge d...

Av Emelie - 9 december 2017 15:57


Felicia och Filip får nu vara tillsammans med våra egna katter i lägenheten, vilken funkar riktigt bra. Felicia har gjort jättestora framsteg och man märker att hon mår mycket bättre än innan, för hon har börjat leka lite med Filip och de sover ofta ...

Av Emelie - 4 december 2017 19:25

Idag har sötnosarna Freddi och Frei flyttat hem till A och W, och jag önskar den stort lycka till båda två! Det är alltid sorgligt när katter flyttar, men det känns tryggt att de kommer att få det bra i sitt nya hem. ...

Av Emelie - 30 november 2017 17:00

Nu har vi varit hos veterinären och det har visat sig under operationen att stackars Felicia har en inflammation i tarmen, så hon måste äta dietfoder. Vi vet ännu inte hur stor chansen är att hon blir helt återställd. Först misstänkte veterinären sju...

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards